Ölrepubliken skriver:
Då var det snart dags för nästa bryggeribesöksvecka här på Ölrepubliken! Mellan den 25 februari och den 2 mars välkomnar vi världens bästa Närke Kulturbryggeri till oss. Cirka 14 olika produkter kommer att finnas på fat och kanske, kanske, kanske hittar vi även någon bortglömd skatt på flaska som gömts undan i våra ölförråd.
Den ursprungliga tanken var att enbart en provning skulle köras - den 27 februari klockan 18.30. Men eftersom denna fylldes upp på nolltid blir det nu även en andra provning samma dag. Den 27 februari klockan 21.00 hålls provning #2. 425 kronor per person kostar biljetterna som förköpes hos oss på Ölrepubliken - vi kan ej boka platser utan alltså enbart förköp och först till kvarn! Inom kort kommer information om vilka produkter som kommer att kopplas på under veckan. Inget blask givetvis!
---------
Första provningen är som sagt fullbokad, men Pelle sa idag att det ännu finns platser kvar till den sena provningen enligt info ovan.
---------
Preliminär öllista till Närkeveckan på Ölrepubliken
Minst 13 fat ska gå på (listar de 10 som Pelle var rätt säker på)
Närke Black Golding Starkporter
http://www.ratebeer.com/beer/narke-blac ... ter/64141/
(minst ett år gammal)
Närke Fimbulvinter
http://www.ratebeer.com/beer/narke-fimbulvinter/141184/
(bara bryggd en gång? lagrad?)
Närke Slättöl
http://www.ratebeer.com/beer/narke-slattol/49426/
Närke Örebro Bitter
http://www.ratebeer.com/beer/narke-orebro-bitter/44034/
Närke Örebro Bitter Peated Viking
http://www.ratebeer.com/beer/narke-oreb ... ng/117236/
Närke Tanngnjost & Tanngrisnir
http://www.ratebeer.com/beer/narke-tann ... ir/112558/
Närke Huvill
http://www.ratebeer.com/beer/narke-huvill/46968/
Närke The internationAle
http://www.ratebeer.com/beer/narke-the- ... ale/31682/
Närke Äljäjl
http://www.ratebeer.com/beer/narke-aljajl/186933/
Närke Mörker
http://www.ratebeer.com/beer/narke-morker/48039/
Updaterar då jag får reda på en mer säker och spikad lista.
Göteborg - Närkevecka på Ölrepubliken
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Inlägg: 1018
- Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Göteborg - Närkevecka på Ölrepubliken
Senast redigerad av Janne gnoff Berglund den lördag 2013-02-16 16:55, redigerad totalt 1 gång.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Inlägg: 1018
- Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Göteborg - Småbryggerier på BA V Hamng (Plaza)
The Bishop’s Arms Plaza
Västra Hamngatan 3
Skriver:
Den 4 Mars drar vi på Bishop Plaza igång en microbrygerivecka, med inriktning på Skandinaviska bryggerier. Då kommer vi att koppla på 22 kranar med diverse microbrygerier.
Bland annat så kommer att hålla öl från Lervig, Amager, Omnipollo, Eskilstuna och Mikkeller på fat och även lite nya godsaker i kylarna.
Denna vecka kommer vi även hålla en öl-& ostprovning med Mohawks Stefan Gustavsson och Stefan Hellström från Wicked Wine med lite goda ostar från Linnégatans Ostbutik.
Provningen kommer att vara med både fat och flaskor.
Provningen går av stapeln onsdagen den 6 Mars kl 17.00.
Pris 425:-/person. Förköp till provningen sker hos oss i baren
Västra Hamngatan 3
Skriver:
Den 4 Mars drar vi på Bishop Plaza igång en microbrygerivecka, med inriktning på Skandinaviska bryggerier. Då kommer vi att koppla på 22 kranar med diverse microbrygerier.
Bland annat så kommer att hålla öl från Lervig, Amager, Omnipollo, Eskilstuna och Mikkeller på fat och även lite nya godsaker i kylarna.
Denna vecka kommer vi även hålla en öl-& ostprovning med Mohawks Stefan Gustavsson och Stefan Hellström från Wicked Wine med lite goda ostar från Linnégatans Ostbutik.
Provningen kommer att vara med både fat och flaskor.
Provningen går av stapeln onsdagen den 6 Mars kl 17.00.
Pris 425:-/person. Förköp till provningen sker hos oss i baren
Senast redigerad av Janne gnoff Berglund den lördag 2013-02-16 16:56, redigerad totalt 1 gång.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Inlägg: 1018
- Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Göteborg - En Öl & Whiskymässa
En Öl & Whiskymässa 2013
Svenska Mässan, Göteborg
http://www.svenskamassan.se/sites/en-ol-whiskymassa/
Öppettider:
Fredag 12 april kl. 15 - 23
Lördag 13 april kl. 13 – 23
Entrépris:
Entré 200 kr, ingår ett ölprovarglas
Dryckeshäfte 100 och 200 kr
(Samtliga priser är inkl. moms)
Dryckeshäften säljes både via förköp och på mässan under mässdagarna.
Åldersgräns:
20 år, obligatorisk legitimationskontroll
Plats:
Svenska Mässan
SE-412 94 Göteborg
031-708 80 00
Svenska Mässan, Göteborg
http://www.svenskamassan.se/sites/en-ol-whiskymassa/
Öppettider:
Fredag 12 april kl. 15 - 23
Lördag 13 april kl. 13 – 23
Entrépris:
Entré 200 kr, ingår ett ölprovarglas
Dryckeshäfte 100 och 200 kr
(Samtliga priser är inkl. moms)
Dryckeshäften säljes både via förköp och på mässan under mässdagarna.
Åldersgräns:
20 år, obligatorisk legitimationskontroll
Plats:
Svenska Mässan
SE-412 94 Göteborg
031-708 80 00
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Inlägg: 1018
- Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Göteborg - Närkevecka på Ölrepubliken
Samt den sista:Originally posted by gnoff
Två öl att lägga till listan med öl för kommande Närkeveckan då:
Närke McPeat Tribbel
http://www.ratebeer.com/beer/narke-mcpe ... el/184014/
Haandbryggeriet / Närke Unionöl
http://www.ratebeer.com/beer/haandbrygg ... ol/172548/
Närke Death By Hops
http://www.ratebeer.com/beer/narke-deat ... ps/192131/
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Inlägg: 1018
- Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Göteborg - En Öl & Whiskymässa
Tips/varning/info till den som planerar besöka denna mässa på lördagen, saxat från deras FB:Janne gnoff Berglund skrev:En Öl & Whiskymässa 2013
Svenska Mässan, Göteborg
http://www.svenskamassan.se/sites/en-ol-whiskymassa/
Öppettider:
Fredag 12 april kl. 15 - 23
Lördag 13 april kl. 13 – 23
Biljetttrycket ökar för var dag. Redan nu har vi passerat 7 000 förköpsbiljetter. Inom kort kommer förköpsbiljetterna till lördagen ta slut och då släpper vi in i mån av plats. Dock finns det en hel del biljetter till fredag. Förköpsbiljetter köpes via www.olochwhiskymassa.se
---
mao: Om du har tänkt gå på lördagen men inte köpt förköp ännu, gör det idag.