Höstölsträff

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

tobbe
Torrhumlare
Torrhumlare

Höstölsträff

Inlägg av tobbe »

Hej.

Jag undrar om ölen till höstölsträffen måste vara typriktig med tanke på att den även domarbedöms?

/Tobbe
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Kontakt:

Re: Höstölsträff

Inlägg av martinb »

Bra tanke :) Vi funderade lite lätt på att kanske skaffa en HopRocket till hösten och kanske koppla den till ett litet fat till Höstölsträffen, mest för skoj skull. Får man göra det och har ni tips på hur man kan beskriva sånt i bryggprotokollet?
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Användarens profilbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare

Inlägg av Jonas »

tobbe skrev:Hej.

Jag undrar om ölen till höstölsträffen måste vara typriktig med tanke på att den även domarbedöms?

/Tobbe
Om du vill ha höga domarpoäng så ska ölet vara typriktigt bryggt, men i Folkets val kanske du kommer längre med ett "roligt" bryggt öl.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarens profilbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare

Inlägg av Jonas »

firelight skrev:Bra tanke :) Vi funderade lite lätt på att kanske skaffa en HopRocket till hösten och kanske koppla den till ett litet fat till Höstölsträffen, mest för skoj skull. Får man göra det och har ni tips på hur man kan beskriva sånt i bryggprotokollet?
Jag skrev "serveringshumlad med 50g Amarillokottar" på höstölsträffen för några år sedan. Det blev myyyycket humledoft/smak.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Användarens profilbild
Oskar
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Oskar »

firelight skrev:Bra tanke :) Vi funderade lite lätt på att kanske skaffa en HopRocket till hösten och kanske koppla den till ett litet fat till Höstölsträffen, mest för skoj skull. Får man göra det och har ni tips på hur man kan beskriva sånt i bryggprotokollet?
Självklart får man göra det! Varför inte beskriva det så här "Torrhumlad med hjälp av en hoprocket vid serveringstillfället"
Skriv svar