Hej.
Jag undrar om ölen till höstölsträffen måste vara typriktig med tanke på att den även domarbedöms?
/Tobbe
Höstölsträff
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Re: Höstölsträff
Bra tanke
Vi funderade lite lätt på att kanske skaffa en HopRocket till hösten och kanske koppla den till ett litet fat till Höstölsträffen, mest för skoj skull. Får man göra det och har ni tips på hur man kan beskriva sånt i bryggprotokollet?
Om du vill ha höga domarpoäng så ska ölet vara typriktigt bryggt, men i Folkets val kanske du kommer längre med ett "roligt" bryggt öl.tobbe skrev:Hej.
Jag undrar om ölen till höstölsträffen måste vara typriktig med tanke på att den även domarbedöms?
/Tobbe
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Jag skrev "serveringshumlad med 50g Amarillokottar" på höstölsträffen för några år sedan. Det blev myyyycket humledoft/smak.firelight skrev:Bra tankeVi funderade lite lätt på att kanske skaffa en HopRocket till hösten och kanske koppla den till ett litet fat till Höstölsträffen, mest för skoj skull. Får man göra det och har ni tips på hur man kan beskriva sånt i bryggprotokollet?
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Självklart får man göra det! Varför inte beskriva det så här "Torrhumlad med hjälp av en hoprocket vid serveringstillfället"firelight skrev:Bra tankeVi funderade lite lätt på att kanske skaffa en HopRocket till hösten och kanske koppla den till ett litet fat till Höstölsträffen, mest för skoj skull. Får man göra det och har ni tips på hur man kan beskriva sånt i bryggprotokollet?