Ölfat från Can Direct

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Erfarenheter från Can Direct

Bra
6
100%
Sådär
0
Inga röster
Dåligt
0
Inga röster

Antal röster: 6

Användarens profilbild
Fredrik Nivert
SHBF - Bryggkursledare

Ölfat från Can Direct

Inlägg av Fredrik Nivert »

Hej!

Ett tips på vart man kan köpa billiga ölfat är hos Can Direct http://candirect.de/. Både nya och begagnade.

Beställer man några stycket blir inte frakten så farlig den heller.

Om/när du har beställt från Can Direct, lägg en röst så har vi koll på hur bra de är.
Användarens profilbild
Oskar
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Oskar »

Jag har handlat 19l- och 9l-fat vid tre olika tillfällen och det har alltid funkat bra.

Jag rekommenderar att man handlar via den tyskspråkiga delen av webbshopen eftersom att alla varor inte finns i de övriga språkversionerna, av någon outgrundlig anledning.

Man får nog räkna med att man får vad man betalar för. Vid något tillfälle har jag fått byta läckande säkerhetsventiler.

Ett stort plus är att man brukar få en burk karameller på köpet :wink:
Användarens profilbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare

Inlägg av Jonas »

Jag har handlat begagnade 9-litersfat och skicket på dem var i det närmaste som nytt. Dock tog det ganska lång tid (ca 14 dagar) mellan beställning och ankomst. Har för mig att priset för faten till slut hamnade på dryga 400:-/st. Ska du köpa nya 9-liters tror jag att de håller ungefär samma pris som Svante.
Jag köpte lite jäst också och där skickade de fel sort men det fixades snabbt och felleveransen fick jag behålla.
Jag fick ingen karamellburk, jag fick en chokladkaka och trodde att någon av de anställda hade tappat sitt lördagsgodis. :lol:

Jonas
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Putte
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Putte »

Vad är det för skillnad på CC, NC och NC jolly kegarna då och hur vet man vilka ventiler keggen har, kula eller bajonett? :?
Mitt minne är omfattande men dimmigt.
/Charles Darwin
Användarens profilbild
Oskar
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Oskar »

Putte skrev:Vad är det för skillnad på CC, NC och NC jolly kegarna då och hur vet man vilka ventiler keggen har, kula eller bajonett? :?
CC =Coca-cola och har bajonett. NC=?(kanske non Coca-cola?!?) och har kulkoppling.
tobbe
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av tobbe »

Hej!

Va en stund sen det skrevs i denna tråden men jag gör ett försök.
Va in på candirect. D hade riktigt billiga kompletta system. Men det stod inte om det va cornelusfat. Känns ju riskabelt att köpa grejer som man inte hittar reservdelar till här i sverige. Är det nån som har erfarenhet av dessa?
Skriv svar