Hembryggaren nr 3 2007

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Kontakt:

Hembryggaren nr 3 2007

Inlägg av Johan Håkansson »

Hembryggaren nummer tre är tänkt att bli ett temanummer om mäskning. Det är ett brett ämne som de flesta hembryggare har erfarenheter av, så vi hoppas många medlemmar hjälper oss i redaktionen att göra tidningen läsvärd.

Börja redan nu fundera på vad du kan bidra med till mäsknumret. Ämnet innefattar såväl kemi, ingredienser och temperaturer som processer och utrustning. Vi hoppas på såväl långa uttömmande artiklar som korta notiser inom ämnet. Du får gärna bolla dina idéer med redaktionen innan du börjar skriva. Mejla på redaktionen|snabel-a|shbf.se, eller diskutera lite mer publikt direkt här i tråden.

Glöm inte att det är vi medlemmar i föreningen som tillsammans skapar tidningen! Vill du skriva om något helt annat ämne inom hembryggarsfären är det lika välkommet på samma e-postadress, och detta naturligtvis året runt.
Senast redigerad av Johan Håkansson den måndag 2007-09-03 11:03, redigerad totalt 1 gång.
Är fast skumkrona en flytande valuta?
Användarens profilbild
bohumle
RIMS-byggare
RIMS-byggare

Hembryggaren nr 3 2007 - Tema mäskning

Inlägg av bohumle »

Hej

Det låter helt perfekt detta. Hoppas bara mäskning inkluderar det.

Bo
Användarens profilbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Kontakt:

Inlägg av Johan Håkansson »

Vill påminna om att redaktionen tar emot material om mäskning med öppna armar till Hembryggaren nr 3. Manusstopp är nu i dagarna, men vi är inte omöjliga om någon behöver en extra tidsfrist. Dock kan det vara bra att då mejla redaktionen<snabela>shbf<punkt>se så vi vet vad som är på gång.
Är fast skumkrona en flytande valuta?
Användarens profilbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Fredrik Almgren »

Nu är teasern om nummer 3 upplagd på hemsidan.
My hope is hops
Användarens profilbild
bohumle
RIMS-byggare
RIMS-byggare

NR3

Inlägg av bohumle »

Hej

Jag har i bland klagat på innehållet i vår tidning, rätt eller fel det får andra berömma. I det senaste numret som kom för ett tag sedan det som gällde mäskning. Jag både bugar och tackar det var ett kanon nummer. Enormt mycket mat nyttigt i varje fall för mej. Mäsk numret tycker jag bortsett från om det inte redan blivit en klassiker alltså att jämföra med det om jäst, som kanske fortfarande är snäppet bättre. Skall jag klaga och det gör jag inte igentligen så var väl artikeln om dom heta stenarna väldigt intressant, men kanske lite för långt, jag har egentligen redan glömt den artikeln. Ett stort tack till er alla som gjorde att detta nummer tog lång tid att läsa, fick ta mej tidningen till pappersdraken, hade natt skift så då hade jag tid att läsa, samt att pappersmaskinen behagade göra papper hela mitt skift. Mera av sådana långa intressanta artilklar, kunde jag bara tillföra något i fortsättningen så gör jag det. Bra gjort.

Bo
Skriv svar