Jakten på den Perfekta Session NEIPAN

Länkar till och diskussion kring videor gällande hembryggning på YouTube
Kategoriregler
Inlägg ska bidra till diskussion och inte enbart innehålla en länk. Inlägg som mod tolkar som click-bait kommer att varnas och/eller tas bort.
DrHans
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 168
Blev medlem: söndag 2015-11-22 12:19
Kontakt:

Jakten på den Perfekta Session NEIPAN

Inlägg av DrHans »

Vad tycker ni är övre gränsen för att få kalla en öl en Session-öl?
Jag tänker att det kan bero lite på öltypen också.
I min jakt på att ta fram en Session NEIPA tänkte jag att under 5% kan va ok, vad tycker ni?

Här är en liten film om vad jag lekt med.
https://youtu.be/CjWqiMRMSOI
Min Youtubekanal om ölbryggning:
DrHans Brewery
https://www.youtube.com/drhansbrewery