Hej,
Jag söker ett bra recept för att kunna göra gott Glühwein,
många recept står ju inte ens vilken sorts rödvin som jag ska ha....
Edit: hittade till slut ett som fått bra betyg https://www.chefkoch.de/rezepte/drucken ... hwein.html
Men om det är någon sitter på ett bra recept så dela gärna med er!
Vill ha recept för Glühwein
Re: Vill ha recept för Glühwein
Jag är ledsen, men gott Glühwein finns inte. Det kan jag med bestämdhet säga efter att ha besökt allt för många julmarknader i Berlin i Julas.....
Svensk Glögg är överlägsen i sammanhanget.
Men om du nu måste göra ett "genuint" Glühwein så som de som serveras på dessa tyska julmarknader så är det bara att köpa billigaste rödvinet du kan hitta. Det ska gärna vara rejält surt. Sedan värmer du på det samtidigt som du viftar med en tesked socker ovanför kastrullen. OBS inte i, ovanför! Sedan är det bara att dricka och njuta....
Svensk Glögg är överlägsen i sammanhanget.
Men om du nu måste göra ett "genuint" Glühwein så som de som serveras på dessa tyska julmarknader så är det bara att köpa billigaste rödvinet du kan hitta. Det ska gärna vara rejält surt. Sedan värmer du på det samtidigt som du viftar med en tesked socker ovanför kastrullen. OBS inte i, ovanför! Sedan är det bara att dricka och njuta....
Hehe smaken är som baken
Jag gillar svensk glögg också (vilket jag gjort flera gånger) så tänkte jag att det kunde varit kul att testa att göra Glühwein.
Ska prova receptet som postade i mitt första inlägg.
Jag gillar svensk glögg också (vilket jag gjort flera gånger) så tänkte jag att det kunde varit kul att testa att göra Glühwein.
Ska prova receptet som postade i mitt första inlägg.
När jag gjorde för några år sedan köpte jag det billigaste rödvinet systemet hade. Min källa sa att det var dumt att betala för mycket när vinet inte är det som ger smaken själv.
Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Nu har jag inte recept helt för mig, men jag och mina kompisar har glühweinfest en gång om året.
Då har vi mycket riktigt billigt rödvin som vi värmer. men i det har vi apelsiner, stjärnanis, kanel, socker och kanske något mer. Surt är det fortfarande, men några fler smaker, och trevligt. Efteråt går vi ut och dricker bärs på nån lokal...
Då har vi mycket riktigt billigt rödvin som vi värmer. men i det har vi apelsiner, stjärnanis, kanel, socker och kanske något mer. Surt är det fortfarande, men några fler smaker, och trevligt. Efteråt går vi ut och dricker bärs på nån lokal...