Galet recept

Vill du ha tips och feedback på ditt recept? Har du en intressant idé du vill diskutera? Här är forumdelen för dig!

Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

Drake
Bryggmästare
Bryggmästare
Inlägg: 1910
Blev medlem: torsdag 2014-11-06 01:52

Galet recept

Inlägg av Drake »

Faan flög i mig idag när jag skulle beställa lite grejer till en quad eller liknande. Om man tar det man tycker är gottast och blandar dom grejerna så borde det väl bli supermumsigt va? :mrgreen:

Anyway, nu ska bryggas en 12-procentare med golvmältad MO, WLP500 och Ella, en humle jag inte provat förut men som ska ge toner av stjärnanis om man håller ner de sena givorna. En smash alltså med inspiration från en Westvleter 12:a typ. Fast med godare ingredienser alltså! :roll: Självklart så ska den toppas med ett par påsar D-180 och en påse D-45. Kan ju inte bli annat än ett kanonöl.

Eller? :?
Bilagor
Token.pdf
(148.28 KiB) Nerladdad 345 gånger
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: Galet recept

Inlägg av Djonk »

Ser inte galet ut för mig i alla fall :)
Drake
Bryggmästare
Bryggmästare
Inlägg: 1910
Blev medlem: torsdag 2014-11-06 01:52

Re: Galet recept

Inlägg av Drake »

Inte galet kanske, men nyfiken på hur det kommer att slå igenom med den malten och den humlen. Kan bli bra, kan bli skit.
Djonk
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1295
Blev medlem: söndag 2018-01-21 00:55
Ort: Stockholm

Re: Galet recept

Inlägg av Djonk »

Har torrhumlat normal starköl med wlp500 med lublin, det blev iaf galet gott :) de första veckorna..
Skriv svar