Hej!
Har precis packat upp min Grainfather och tänkte brygga min första bira.
Julius | Tree House Brewing
https://www.brewersfriend.com/homebrew/ ... eister-20l
Kanske lite ambitiöst för en nybörjare men jag gillar att pyssla...
Iaf så undrar jag om syramalten som ska i. Kan jag skippa denna (visst kan jag det men...) och vad blir isf ev skillnad?
Har köpt det andra men missade detta i beställningen.
//Jonas, Malmö
Syramalt eller ej?
Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Syramalt eller ej?
Du kan skippa syramalten här kan jag tro. Under 1% är inte jättemycket i maltnotan och här har den nog lagts till för att kanske sänka pH lite.
Re: Syramalt eller ej?
Mmm jag tänkte så med.
Jag testar helt enkelt. Funderade på att lägga i lite grapefruktskal på slutet också. =)
Förresten... "late addition" på sockret... Läggs i koket när det är 10-15 min kvar typ?
Jag testar helt enkelt. Funderade på att lägga i lite grapefruktskal på slutet också. =)
Förresten... "late addition" på sockret... Läggs i koket när det är 10-15 min kvar typ?
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Inlägg: 1038
- Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Syramalt eller ej?
Japp. Häll försiktigt i det och rör runt så det inte riskerar att fastna på ett värmeelement och bränna fast.
