Keg Charger
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
-
Grindcrusher
- Jästodlare

- Kontakt:
Keg Charger
Någon som kör keg charger för servering? Modellerna som är kompatibla med vanliga kolsyrepatroner har ingen regulator (vad jag sett hittills) och jag är nyfiken på vad serveringstrycket landar på...
Re: Keg Charger
Är det viktigt att det är vanliga patroner?
Jag har köpt en med regulator för 16g gängad patron. Ska ha till 9l fatet i båten i sommar. Kanske något för dig?
http://www.ebay.com/itm/291964170941
Jag har köpt en med regulator för 16g gängad patron. Ska ha till 9l fatet i båten i sommar. Kanske något för dig?
http://www.ebay.com/itm/291964170941
-
Grindcrusher
- Jästodlare

- Kontakt:
Köpte en såndär från Ali, som dels inte fungerar men dessutom sprutar så inåthelvete med CO2 när jag ska sätta dit patronen.
Sen läste jag att de där gängade patronerna inte är livsmedelsklassade. Så då ville jag sluta tänka på det och köra livsmedelsklassat om möjligt.
Sen läste jag att de där gängade patronerna inte är livsmedelsklassade. Så då ville jag sluta tänka på det och köra livsmedelsklassat om möjligt.
Borde ju gå att köpa en adapter gängat till ogängat.
Jag har en Keg Charger, såg nu att de är typ hundringen billigare på Monks så det känns som bästa inköpsstället.
Inte så lätt att hitta vettiga kolsyrepatroner & har haft svårt att hitta livsmedelsklassade som är gängade. De ogängade får jag inte ned riktigt i chargern så sitter nu & FILAR ned huvudet på patronerna (jäkligt segt men bör inte gå åt så många patroner).
Ingen regulator på chargern men tycker det funkar bra ändå, försöker trycka i kolsyran rätt snabbt.
Inte så lätt att hitta vettiga kolsyrepatroner & har haft svårt att hitta livsmedelsklassade som är gängade. De ogängade får jag inte ned riktigt i chargern så sitter nu & FILAR ned huvudet på patronerna (jäkligt segt men bör inte gå åt så många patroner).
Ingen regulator på chargern men tycker det funkar bra ändå, försöker trycka i kolsyran rätt snabbt.