Ebay - hur väljer ni vem ni beställer av? STC1000

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

seasteel
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Ebay - hur väljer ni vem ni beställer av? STC1000

Inlägg av seasteel »

Hejsan,

Håller på med en gammal frys som ska bli en kegerator till partyfat så småningom. Det var från början tänkt som jäskammare men pga diverse tekniska bekymmer så har jag övergett den tanken till förmån för en kegerator istället.

För att styra tempen på frysen så har jag tittat på STC1000. Jag bedömer att jag inte behöver +versionen eftersom jag trots allt endast ska styra kyltempen så att jag kan dricka kall öl. Och då började jag googla inköpsställen och hamnade snabbt på ebay. Det verkar finnas tusentals säljare av STS1000 på ebay i Kina/Hong Kong så hur sjutton vet man vilka som är seriösa? Hur gör ni urvalet? Går ni enbart på pris, dvs billigast? Eller kollar ni rekommendationer? Eller köper ni från samma säljare hela tiden så att ni vet att det funkar? Eller?

Jag har alltså aldrig handlat från Ebay förut och är kanske lite överdrivet nojjig. Nu kan jag ju beställa från Stora Grytor istället för en tvåhundring mer men någon gång måste man ju släppa sargen. :)

/lasse
Användarens profilbild
Rocksolid
RIMS-byggare
RIMS-byggare
Kontakt:

Re: Ebay - hur väljer ni vem ni beställer av? STC1000

Inlägg av Rocksolid »

Du ser säljarens rekommendationer, eller feedback oftast vid en liten stjärna. Plus antalet transaktioner dom har.
Jag köpte en stc 1000 på ebay, snubben hade vid tillfället gjort över 10.000 försäljningar med 99.1% nöjda kunder. Dom är måna om att inte få negativ feedback. Har köpt en hel del bryggsaker på ebay faktiskt. Ofta tar det över en månad eller längre att få hem din pryl, men det är ganska mycket billigare än att köpa här.
bredsida
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av bredsida »

Jag har 2 stc-1000 liggande hemma som jag inte har använt. De är versioner som inte går att programmera till stc-1000+. Du kan få en för en hundring. Finns i Stockholm. Har bara öppnat dem för att konstatera att de var icke flashbara.
seasteel
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av seasteel »

bredsida skrev:Jag har 2 stc-1000 liggande hemma som jag inte har använt. De är versioner som inte går att programmera till stc-1000+. Du kan få en för en hundring. Finns i Stockholm. Har bara öppnat dem för att konstatera att de var icke flashbara.

Det är ett erbjudande man inte kan tacka nej till. :) Jag PM:ar dig.

Tack!

/lasse
Användarens profilbild
Rocksolid
RIMS-byggare
RIMS-byggare
Kontakt:

Inlägg av Rocksolid »

Jag har inte använt min heller, dock behöver jag inte flasha den för ändamålet, men hur vet man om den är flashbar eller ej?
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Falkens »

Rocksolid skrev:Jag har inte använt min heller, dock behöver jag inte flasha den för ändamålet, men hur vet man om den är flashbar eller ej?

Den ska heta A400_P och det ska stå på kretskortet
https://github.com/matsstaff/stc1000p
// Jonas
Lai
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Lai »

Jag har beställt denna från ebay http://www.ebay.com/itm/251768779008 efter tips från något amerikanskt forum. Det är rätt version, trots att det inte står. Jag frågade säljaren först som också bekräftade. Jag har beställt två stycken och det har varit rätt båda gångerna (lyckats flasha).
Användarens profilbild
Rocksolid
RIMS-byggare
RIMS-byggare
Kontakt:

Inlägg av Rocksolid »

Tack Falkens!
Palmbryggd
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Palmbryggd »

Beställde en från storagrytor igår. Har generellt börjat betala mer från svenska sidor för att slippa 30+ dagars leveranstid. Sen blir det så klart lite smågrejer från eBay ändå.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Babbglin
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av Babbglin »

Lai skrev:Jag har beställt denna från ebay http://www.ebay.com/itm/251768779008 efter tips från något amerikanskt forum. Det är rätt version, trots att det inte står. Jag frågade säljaren först som också bekräftade. Jag har beställt två stycken och det har varit rätt båda gångerna (lyckats flasha).

Beställde från den säljaren, frågade först att det var A400_P.
Fick hem på 16 dagar. Rätt version!
D Ipa
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av D Ipa »

http://www.aliexpress.com/item/temperat ... .55.TewV5f

Jag beställde från denna säljaren där det står att det är STC-1000 A400-P version.
Men det var det inte på den som kom till mig
Glugg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Glugg »

Enkelt svar: Man frågar @bryggapa vem man ska köpa av :-) Fast det handlar mer om att få en programmerbar sort.

Behöver du inte det bör vilken säljare som har bra betyg funka utan problem. Ebay är rätt säkert, det brukar dyka upp men från Kina kan det ta en månad värsta fall.
Användarens profilbild
vemsom
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av vemsom »

D Ipa skrev:http://www.aliexpress.com/item/temperature-controller-STC-1000/2004466302.html?spm=2114.13010608.0.55.TewV5f

Jag beställde från denna säljaren där det står att det är STC-1000 A400-P version.
Men det var det inte på den som kom till mig

Samma här. Fick också en annan modell.
Skriv svar