Fatanläggningen börjar bli komplett. Nu saknar jag bara ett tapptorn och en färdigjäst öl att fylla dom med. Båda fat plats i min kyl som sitter under köksbänken i nya lägenheten. Köpte 2st 11L och en 2kg tub från lundteknik. Regulator och alla nödvändiga kopplingar hade jag köpt månaden innan
Fick precis efter en evighetsväntan hem en pH-mätare för 170:- pluss några kronor för batterier. Har inte hunnit mer än att stoppa i batterierna och kolla att den startar så jag vet inte hur bra den funkar än.
Judgecc skrev:Skriv gärna hur den verkar när du testat den.. Glöm inte förvara den rätt..
Den levererades torr så jag ska försöka leta upp en KCl-lösning i mitt förråd och konditionera den först. Jag hade först tänkt gå ner till labbet på jobbet och se om jag kunde kalibrera den där och jämföra med en lite bättre mätare. Men nu har jag nästan hunnit påbörja min föräldraledighet, så det får vänta.
Hebbe, det finns 20mm bred list som man lägger på sidan av skivorna mot den öppna spånytan och värmer med strykjärn så kliver man upp ett par snäpp i slutfinish...
@Drake, tyvärr inte. Jag CADade plåten (plus ett grytunderlägg till frugan för husfriden) och skickade till en verkstad som kan laserskära. Fick 5st + underlägg för mindeb. 500kr
@Mazze, du tänker på övriga byggnationen.. Det var ett snabbbygge under tiden grannarna väntade på öl.. Skall fixa ngt snyggare när tiden finns.
Att dom dessutom kastar med en bläckpenna/smartphone penna, en stabby cooler och extra nylon packning gör ju INTE att man inte tänker beställa från dom igen...