Måste passa på att rekommendera Auber också, har tagit 9 dagar att få alla grejer därifrån både gångerna jag har beställt, plus att värdet har varit nedskrivet för att slippa tull!
Dessutom har de relativt bra priser på SSR-relän(Oslagbara på 3-fas SSR), vridströmbrytare och all annan elutrustning!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Instagram: Reinklouranchbrewery
Bygger på 3x98 L TheElectricBrewery!
magnda skrev:Du ville inte svetsa kastrullerna själv. Vet inte själv hur svårt det kan vara. Är det 2" triclamp?
Nä, för mycket pengar om man skulle råka strula till det... Nej, kör 2" gängade muffar istället. Gillar av någon anledning inte triclamplösningen på elementen som många andra kör med!
Nu är även fläktkåpan provmonterad, och rör+fläkt ska installeras i veckan! Full fart med lite ombyggnationer runt om också, då framförallt jäskylen ska få en bättre placering!
Vice bryggmästare som bonus!
magnda skrev:Nä nu börjar avundsjukan ta höjd här. Usch! Jag tragglar på med min BM50 när jag egentligen vill ha ungefär som du
Min plånbok har undrat varför jag inte bara köpte en BM50 ett antal gånger under den här resan... [emoji14]
Iallafall så är elen påbörjat, och de stora projekten nu är att bygga mottrycksfyllare och ventilation, då den förra PAX-fläkten visade sig vara alldeles för svag för att hålla måttet...
Även Hop-stoppen är klar, med sönderskurna händer som resultat. Kan inte komma på någon annan gång jag skurit mig så mycket som när jag klippte till stålnätet.
Har man pengarna bör man nästan köpa en av de "riktiga"...
Såhär kan skillnaden se ut när man är nybörjare på ventilation. Ett 100mm-system byttes illa kvickt ut mot en 12 gånger så starkt 200mm-system. 1000 kubikmeter i timmen ska nu försvinna ut genom de nya stora rören!
Ett tips om du vill få maximalt flöde är att flytta ut rören en bit från väggen, man bör ha en bit rakt rör såväl före (och efter?) fläkten för att den ska ge max flöde. Minimilängden brukar stå i manualen till fläkten. Fast det där borde å andra sidan räcka rätt bra ändå! Ett dräneringshål i botten på fläkten ansluten till en slang är inte dumt heller, annars kommer den att droppa kondensvatten som fan, min gjorde i alla fall det. Det riktigt smaskade om fläktbladen när man kokat en stund.
Drake skrev:Ett tips om du vill få maximalt flöde är att flytta ut rören en bit från väggen, man bör ha en bit rakt rör såväl före (och efter?) fläkten för att den ska ge max flöde. Minimilängden brukar stå i manualen till fläkten. Fast det där borde å andra sidan räcka rätt bra ändå! Ett dräneringshål i botten på fläkten ansluten till en slang är inte dumt heller, annars kommer den att droppa kondensvatten som fan, min gjorde i alla fall det. Det riktigt smaskade om fläktbladen när man kokat en stund.
Bra där, det ska jag kolla upp så fort jag kan! Dräneringshål är planerat, ska ta upp ett innan jag slutmonterar allting!
Charlemagne skrev:Såhär kan skillnaden se ut när man är nybörjare på ventilation. Ett 100mm-system byttes illa kvickt ut mot en 12 gånger så starkt 200mm-system. 1000 kubikmeter i timmen ska nu försvinna ut genom de nya stora rören!