Vad heter ditt bryggeri?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- elisa altaparro
- Nybryggare

Re: Vad heter ditt bryggeri?
shiva brew

Hej,
Efter att vi kaklade om i Högbergs bryggkollektiv och vi fick en vägg med tuppar och fiskar (fina gammla kakelplattor från 70-talet) så brukar jag kalla mitt bryggeri
The Cocky and fishy brewery
Tejbrant
Efter att vi kaklade om i Högbergs bryggkollektiv och vi fick en vägg med tuppar och fiskar (fina gammla kakelplattor från 70-talet) så brukar jag kalla mitt bryggeri
The Cocky and fishy brewery
Tejbrant
Brygg gott och väl
Har inget namn fortfarande men undrar om jag döper det till " Min feta frus bryggeri" om det leder till skilsmässa? 
Har funderat länge på något namn att ha på etiketterna på kommande bryggd .
Kommer att kalla mitt bryggeri för "Smea bryggeri " då mitt andra intresse är smide .
Kommer att kalla mitt bryggeri för "Smea bryggeri " då mitt andra intresse är smide .
Mikael Dahlin
Hillevis Bryggeri - efter min katt som blev påkörd av bil o strax därefter avlivades.. 
Vi kallar oss för Rüdbrygger. Namnet är mest trams, lite fejktyska sådär för att det ska kännas ölanknutet. Rüd syftar på stadsdelen Ryd i Linköping där vi bor alla tre. Vi har en hemsida, rudbrygger.se.
Jag bor mitt i smeten i Göteborg. Alltså heter mitt bryggeribolag såpass enkelt som Glenn Brewing Corporation. 
http://glennisbrewingbeer.tumblr.com/ Bryggning i Glenntown
-
mattias hellstrom
- Helmaltsbryggare

Sneaky Brewery, vi brygger lömska öl, lättdruckna med hög alkoholstyrka.
Alfheims, för jag heter Alf å det ligger i mitt hem.
-
mathiasbrorson
- Helmaltsbryggare

Bryggeriet BRÖL. Dvs Brorsons öl och jag jobbar som klassisksångare.
Sv: Vad heter ditt bryggeri?
Har nyligen börjat min bana men redan hittat ett namn: Bridgwater Brewery "BB" (Bridgwater är mitt efternamn...).
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
- Timo Berg
- Torrhumlare

Vi kalla oss "Beer Naked Brewery" och är ett gäng på 3 personer i åldern 21-55 år. Vi började förstås i köket som dom flesta gör, men har nu inrett garaget till bryggverkstad. 
Beer Naked Brewery
https://www.facebook.com/pages/Beer-Nak ... 6541942082
https://www.facebook.com/pages/Beer-Nak ... 6541942082
Jag har ett verkligt minibryggeri. Så mini att det än så länge inte existerar. Men då namn alltid är roligt så har jag ett par alternativ. Antingen blir det Stenkungens Bryggeri, en tvist på gautnamnet. Eller så blir det Lilla Grodans Bryggeri, ett smeknamn jag fått som ursprungligen är en felsägning av mitt efternamn.
Det här var en kul tråd
Jag och en kollega har börjat skaffa utrustning för att börja brygga och eftersom vi båda är kemister var namnvalet givet: "Alchymyst Brewery"
Planerade namn på egna öler kan tänkas bli: Phlogiston, Aerial, Pure Ponderous... Allt enligt äldre alkemiska namn på saker och givetvis finns det fina gamla symboler att använda sig av
Jag och en kollega har börjat skaffa utrustning för att börja brygga och eftersom vi båda är kemister var namnvalet givet: "Alchymyst Brewery"
Planerade namn på egna öler kan tänkas bli: Phlogiston, Aerial, Pure Ponderous... Allt enligt äldre alkemiska namn på saker och givetvis finns det fina gamla symboler att använda sig av
- grungejesus
- Torrhumlare

- Kontakt:
Mitt bryggeri heter "Gamla Enskede Bryggeri". Det är t.o.m. registrerat hos PRV.