Domarprotokoll från SM?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
baldursson
- Satsbryggare

Re: Domarprotokoll från SM?
Öhh, jag har fortfarande inte fått mitt protokoll... Hur är det möjligt?
Jag kan på rak arm tänka ut några möjliga alternativ:baldursson skrev:Öhh, jag har fortfarande inte fått mitt protokoll... Hur är det möjligt?
* Protokollen har kommit bort under själva bedömningen
* Protokollen har slarvats bort av posten
Finns säkert fler möjliga scenarier om tänker efter mer.
-
baldursson
- Satsbryggare

Betyder det att jag aldrig kommer få reda på hur det gick för min öl?
Det troligaste är nog att ditt protokoll har blivit fel insorterat och att någon annan tävlande har fått ditt protokoll. Du kan prova med att efterlysa protokollet här på forumet. Vet du vad ditt öl hade för beteckning, typ 4C:2. så kanske det är någon som känner igen det.
/PeO
Jättekul att så många har fått sina protokoll, grattis!
Själv undrar jag om någon sett till protokollen för 5:B-7, 5:D-8 och 5:F-14
/Lars Callert
Själv undrar jag om någon sett till protokollen för 5:B-7, 5:D-8 och 5:F-14
/Lars Callert
Håller med föregående talare. Bedömningarna innehöll värdefulla tips som kommer att vara till stor hjälp. Sedan kan jag konstatera att bedömningen stämde väl med min egen magkänsla för hur det skulle gå för de olika ölen jag lämnade. Så nu har jag kvitto på att jag kan lita på min egen kompass, vilket gör det lite lättare.
Finns det uttalat vad det är för poängkrav för att ta sig vidare till final? Är det >44 poäng av alla domare som krävs?
Finns det uttalat vad det är för poängkrav för att ta sig vidare till final? Är det >44 poäng av alla domare som krävs?
Hurra för humle, hurra för malt, de äro lifvets krydda och salt!
Nej, det hänger mycket på konkurrensen i den aktuella klassen. Jag har fått silvermedalj för en altbier som fick 35 poäng, och har haft flera öl över 40 poäng som inte har gått till semifinal.Dompan skrev: Finns det uttalat vad det är för poängkrav för att ta sig vidare till final? Är det >44 poäng av alla domare som krävs?
Misstänkte att det skulle vara så. Fick 40, 40, 44 på min Belgare men den gick inte vidare.
- Weinkeller
- Maltrostare

Det var hård konkurrens i den klassenDompan skrev:Misstänkte att det skulle vara så. Fick 40, 40, 44 på min Belgare men den gick inte vidare.
Oj!! var det så hård konkurres, nu blev jag bara ännu mer upprymd över guldet, jag har fortfarande inte förstått att lilla jag kan åstakomma detta.
Nu är man ju taggad att få samma respons från de andra klasserna på SM 2014
Nu är man ju taggad att få samma respons från de andra klasserna på SM 2014
Jadu, Weinkeller, hård konkurrens.. det är förnamnet!
Jättekul för dig Tristan!
Det känns långt till nästa SM, men tiden kommer att behövas för att finslipa sina recept. (Tävlingsmänniska? -Jag? -Nääää..
)
Jättekul för dig Tristan!
Det känns långt till nästa SM, men tiden kommer att behövas för att finslipa sina recept. (Tävlingsmänniska? -Jag? -Nääää..
-
JockeSöderberg
- Nybryggare

Tja, tack för väl genomförd tävling!
Jag fick protokollet och det var kanon men förstasidan (sammanfattning) var inte ifylld. Någon som vet vem jag kontaktar för att få den infon?
Jocke, Mosebacke Kvartersbryggeri
Jag fick protokollet och det var kanon men förstasidan (sammanfattning) var inte ifylld. Någon som vet vem jag kontaktar för att få den infon?
Var förstasidan inte ifylld finns det nog ingen info att få tag i.JockeSöderberg skrev:Tja, tack för väl genomförd tävling!
-
JockeSöderberg
- Nybryggare

Någon som vet något om de övriga tävlande i 4D (Brown Ale). Vi fick riktigt bra betyg men gick inte vidare så de måste ha varit grymma.
Vore kul att veta vilka det är så att man kan lära sig lite!
/Jocke, MBK
/Jocke, MBK
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
JockeSöderberg skrev:Någon som vet något om de övriga tävlande i 4D (Brown Ale). Vi fick riktigt bra betyg men gick inte vidare så de måste ha varit grymma.
/Jocke, MBK
Det är hela klass 4 du/ni tävlar mot, ni kan ha haft bäst betyg i 4D, men ändå fått stå tillbaka för ännu mer typriktiga öl från övriga klass 4.