Medlemstidning - Hembryggaren nr 3 2009
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Porterbryggare
- Delmäskare

Re: Medlemstidning - Hembryggaren nr 3 2009
Jag har inte heller fått någon tidning, och jag misstänker att jag skulle få ett inbetalningskort med tidningen.
Vore intressant att få veta vad som skitit sig och hur många som fortfarande saknar tidningen, det är i alla fall en, jag.
Mitt minne är omfattande men dimmigt.
/Charles Darwin
/Charles Darwin
Ja, som jag skrev mottog jag tidningen och inbetalningskort någon gång mellan den 15 och 27 november.Oskar skrev:Är det någon som fått en tidning med inbetalningskort eller tackbrev för förnyat medlemskap överhuvudtaget?
//Jesper
- Malt Magnus
- Torrhumlare

- Kontakt:
Ja, nu börjar man ju undra....
Vart F-N är min tidning, hade varit trevlig nyårs läsning.....
Vägrar missa ett nummer, någon som har en begagnad och vill bli av med den? jag betalar för den , hör av er.....
Kanske någon som vill byta mot några kilo malt?....
/ Magnus
Vart F-N är min tidning, hade varit trevlig nyårs läsning.....
Vägrar missa ett nummer, någon som har en begagnad och vill bli av med den? jag betalar för den , hör av er.....
Kanske någon som vill byta mot några kilo malt?....
/ Magnus
Malt i många sorter och storlekar... http://www.maltmagnus.se
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Jag saknar också min. Min vilda gissning är att de som saknade tidingen efter några veckor fortfarandePutte skrev:Vore intressant att få veta vad som skitit sig och hur många som fortfarande saknar tidningen, det är i alla fall en, jag.
saknar den.
Tyvärr kan inte jag personligen forska i saken då det behövs några medlemslistor som jag inte har.
My hope is hops
Hej
Jag kommer inte att skälla, eller bli förbannad, ej heller nu räcker det!
Det jag stilla undrar det ä,r sätts det in alla klutar för att dyrka upp det fel som uppenbarligen har blivit.
Det finns ju en styrelse som har olika ansvarsområden. Finns det någon som har ansvar för tidningens utskick? I så fall så tycker jag att han skall uttala sig lite mer här och inte att Ordföranden skall känna sej tvingad att komma med utalanden, ja jag vet inte om han känner sig tvingad, men ingen skugga skall falla på honom, han utalar sig ju i varje fall.
Det kanske är dags nu för den person som sköter/tar hand om utskicken att komma med en realese. Så här si och så långt är vi nu?
Det är antagligen Posten som strular, vem det nu än är lite medelande vad är vi, samt att vi som inte fått tidningen, då får ni väl trycka upp nya ex och skicka till oss.
Missar jag ett ex av Svenskan så får jag direkt 1 dag extra. Medlemsavgiften vill ni samt skall ha, Då vill jag ha tidningen.
Jag vill veta av den ansvarige hur läget ligger till
Bo
Jag kommer inte att skälla, eller bli förbannad, ej heller nu räcker det!
Det jag stilla undrar det ä,r sätts det in alla klutar för att dyrka upp det fel som uppenbarligen har blivit.
Det finns ju en styrelse som har olika ansvarsområden. Finns det någon som har ansvar för tidningens utskick? I så fall så tycker jag att han skall uttala sig lite mer här och inte att Ordföranden skall känna sej tvingad att komma med utalanden, ja jag vet inte om han känner sig tvingad, men ingen skugga skall falla på honom, han utalar sig ju i varje fall.
Det kanske är dags nu för den person som sköter/tar hand om utskicken att komma med en realese. Så här si och så långt är vi nu?
Det är antagligen Posten som strular, vem det nu än är lite medelande vad är vi, samt att vi som inte fått tidningen, då får ni väl trycka upp nya ex och skicka till oss.
Missar jag ett ex av Svenskan så får jag direkt 1 dag extra. Medlemsavgiften vill ni samt skall ha, Då vill jag ha tidningen.
Jag vill veta av den ansvarige hur läget ligger till
Bo
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Tyvärr har vi inte löst detta ännu.
En del av er har märkt att jag har emailat ut en fråga till er om nu har
fått nr 3.
Det har gått att se att många som saknar tidningen hade sitt namn listat
för att få ett följebrev med "Tack för att du förnyat medlemsskapet sedan
förra numret" tidnignen.
Av de 182 som skulle ha sådana brev gäller följande.
* 47 saknade email i databasen
* 135 hade email i databasen
* 18 email bouncade
* 117 email kan ha kommit fram
* 64 har inte svarat
* 53 har svarat
Av de 53 st som svarat har 50 svarat att de inte fått tidningen.
3 st har svarat att de har fått tidningen.
Jag har frågat de tre som fått tidningen om de hade ngn följbrev.
Ur detta leverar jag följande åsikter:
* Det är synd att vi inte har alla medlemmars emailadresser
* Av de som har svarat är det 94% som inte fått tidningen
Möjligen kan detta indikera att de som står på denna lista till
stor del inte har fått tidningen.
Som en liten positiv effekt har vi ju nu en lista på 50 personer som
inte hasr fått tidningen. Tyvärr är det svårt att veta hur många
fler som inte har fått den.
En del av er har märkt att jag har emailat ut en fråga till er om nu har
fått nr 3.
Det har gått att se att många som saknar tidningen hade sitt namn listat
för att få ett följebrev med "Tack för att du förnyat medlemsskapet sedan
förra numret" tidnignen.
Av de 182 som skulle ha sådana brev gäller följande.
* 47 saknade email i databasen
* 135 hade email i databasen
* 18 email bouncade
* 117 email kan ha kommit fram
* 64 har inte svarat
* 53 har svarat
Av de 53 st som svarat har 50 svarat att de inte fått tidningen.
3 st har svarat att de har fått tidningen.
Jag har frågat de tre som fått tidningen om de hade ngn följbrev.
Ur detta leverar jag följande åsikter:
* Det är synd att vi inte har alla medlemmars emailadresser
* Av de som har svarat är det 94% som inte fått tidningen
Möjligen kan detta indikera att de som står på denna lista till
stor del inte har fått tidningen.
Som en liten positiv effekt har vi ju nu en lista på 50 personer som
inte hasr fått tidningen. Tyvärr är det svårt att veta hur många
fler som inte har fått den.
My hope is hops
Hej Fredrik
Det känns bra att du som ordförande jobbar med den försvunna tidningen. Du verkar som ordförande ta frågor från medlemmarna på allvar samt besvarar dom bra, tycker jag. För det första så tycker jag du är en mycket duglig ordförande, Jag har varit medlem sedan 1994, sett en del komma och gå.
I mitt tycke, sorry, så var Peter Högström den klart mest skinande ordföranden vi hitills har haft. Vi har haft våra duster, Peter och jag, men som ordförande, , Peters inlägg, samt ledaren i Hembryggaren tycker jag oftast var insiktsfulla, så har han klart stått ut som den hitils bästa ordförande vi har haft enligt mig.
Som sagt var Fredrik det är inte att recensera olika ordförander jag skriver. Jag som medlem nr 414 tycker inte att det skall ligga på ditt bord att hela tiden komma med inlägg om den missade tidningen. Missfårstå mig rätt, det är kanon att du gör det, det är jättebra.
Men som jag skrev tidigare, finns det inte olika uppgifter inom styrelsen?
Du som ordförande kan väl tänkas hålla på med saker vad som kommer att hända i framtiden med vår Förening, vad är målet mot framtiden? Vad skall vi göra för att få mera medlemmar och så vidare, det är väl det en Ordförande skall hålla på med.
Finns det någon inom styrelsen som är ansvarig för tidningen samt dess utskick till medlemmarna? Det är väl aldrig så att du som Ordförande oxså är ansvarig för tidningen samt densammas utskick till oss medlemmar?
Kan aldrig tänka mig en sådan konstig sak.
En fråga: Vem inom styrelsen är ansvarig för tidningen samt dess utskick till oss medlemmar?
Finns det en sådan person rent fysiskt? Om i så fall varför svarar han inte på mina frågor ? Eller överhuvudtaget svarar här på forumet?
Fredrik: Absolut inget klander över dig, du har svarat samt det är ok.
Annars så verkar ju den som har ansvar för själva utskicket av tidningen inte vill svara, har han tänkt sig att sälja tidningarna på blocket?
Bo
Det känns bra att du som ordförande jobbar med den försvunna tidningen. Du verkar som ordförande ta frågor från medlemmarna på allvar samt besvarar dom bra, tycker jag. För det första så tycker jag du är en mycket duglig ordförande, Jag har varit medlem sedan 1994, sett en del komma och gå.
I mitt tycke, sorry, så var Peter Högström den klart mest skinande ordföranden vi hitills har haft. Vi har haft våra duster, Peter och jag, men som ordförande, , Peters inlägg, samt ledaren i Hembryggaren tycker jag oftast var insiktsfulla, så har han klart stått ut som den hitils bästa ordförande vi har haft enligt mig.
Som sagt var Fredrik det är inte att recensera olika ordförander jag skriver. Jag som medlem nr 414 tycker inte att det skall ligga på ditt bord att hela tiden komma med inlägg om den missade tidningen. Missfårstå mig rätt, det är kanon att du gör det, det är jättebra.
Men som jag skrev tidigare, finns det inte olika uppgifter inom styrelsen?
Du som ordförande kan väl tänkas hålla på med saker vad som kommer att hända i framtiden med vår Förening, vad är målet mot framtiden? Vad skall vi göra för att få mera medlemmar och så vidare, det är väl det en Ordförande skall hålla på med.
Finns det någon inom styrelsen som är ansvarig för tidningen samt dess utskick till medlemmarna? Det är väl aldrig så att du som Ordförande oxså är ansvarig för tidningen samt densammas utskick till oss medlemmar?
Kan aldrig tänka mig en sådan konstig sak.
En fråga: Vem inom styrelsen är ansvarig för tidningen samt dess utskick till oss medlemmar?
Finns det en sådan person rent fysiskt? Om i så fall varför svarar han inte på mina frågor ? Eller överhuvudtaget svarar här på forumet?
Fredrik: Absolut inget klander över dig, du har svarat samt det är ok.
Annars så verkar ju den som har ansvar för själva utskicket av tidningen inte vill svara, har han tänkt sig att sälja tidningarna på blocket?
Bo
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Hej Bo och alla andra!bohumle skrev:Hej Fredrik
Din tanke om styrelsens organisation är god och sådan är tanken. Dock - som ordförande känner jag att när sakerbohumle skrev:Du som ordförande kan väl tänkas hålla på med saker vad som kommer att hända i framtiden med vår Förening, vad är målet mot framtiden? Vad skall vi göra för att få mera medlemmar och så vidare, det är väl det en Ordförande skall hålla på med.
…
till sist inte funkar som tänkt så faller det yttersta ansvaret på mig. Det är därför jag kommunicerar i detta ämne.
Jag har varit bortrest en vecka och kommer nu att gå igenom de ytterligare som emailat om saknade tidningar och sedan
återkomma med mer info så fort jag hunnit ikapp.
My hope is hops
-
Porterbryggare
- Delmäskare

Bara en tanke: Om det nu är så att det inte går att hitta tidningarna. Kan ni inte börja med att skicka ut nya tidningar, och eventuella inbetalningskort, till de som meddelat att dom inte fått någon tidning. Det finns väl extranummer över?
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

I samma undersökning som några post högre upp gäller följande.
* 87 har svarat
* 83 har inte fått tidiningen
De 83 som meddelad att de inte har fått tidningen har fått ett email skickat
under 2010-01-24 med mer info.
Om någon som läser detta och inte har fått tidningen och inte fått detta email,
hör av er till medlem(snabela)shbf.se med information så vi kan fortsätta jobbet
att ordna upp detta.
* 87 har svarat
* 83 har inte fått tidiningen
De 83 som meddelad att de inte har fått tidningen har fått ett email skickat
under 2010-01-24 med mer info.
Om någon som läser detta och inte har fått tidningen och inte fått detta email,
hör av er till medlem(snabela)shbf.se med information så vi kan fortsätta jobbet
att ordna upp detta.
My hope is hops
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Så - nu har de som svarat på email samt några ytterligare som svarat på annat sätt
fått ett email med nedladdningsinformation för att få Hembryggaren nr 3 som pdf på
6 MB.
fått ett email med nedladdningsinformation för att få Hembryggaren nr 3 som pdf på
6 MB.
My hope is hops
Fredrik Almgren skrev:Så - nu har de som svarat på email samt några ytterligare som svarat på annat sätt
6 MB.
Toppen, nu har jag läst den.
fast inget slår en pappers kopia väntar....
Lite ironiskt att SHBF söker fler folk och så kommer detta gisslet.
vore jag inte nybliven småbarnsfar skulle jag erbjuda mina tjänster direkt.
återkommer
/Nisse
Varmt öl åt frusna män, varmt öl åt trötta;ty varmt öl är kroppens vän och hågens stav och stötta.
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Jag kan förhoppningsvis glädja några genom att berätta att jag nyss fick
ett samtal från vår nytillträdde medlemsregisterskötare. Han meddelade
att han nu hade kuverterat 184 st exemplar av Hembryggaren nr 3 till
dem vi tror har missats. Dessa kommer nu att skickas ut snarast.
För några kommer det att innebära att ni får den dubbelt men bättre
det tror jag. Ni som får den dubbelt kan antingen returnera den eller
kanske ge den till någon ni tror blir glad för att få den?
ett samtal från vår nytillträdde medlemsregisterskötare. Han meddelade
att han nu hade kuverterat 184 st exemplar av Hembryggaren nr 3 till
dem vi tror har missats. Dessa kommer nu att skickas ut snarast.
För några kommer det att innebära att ni får den dubbelt men bättre
det tror jag. Ni som får den dubbelt kan antingen returnera den eller
kanske ge den till någon ni tror blir glad för att få den?
My hope is hops
Hej,
nu skall alla Hembryggaren nr3 vara utskickade. Om Du trots allt inte har fått någon tidning så hör av Dig till medlem@shbf.se
så får vi undersöka och åtgärda problemet.
Jag kommer att hålla dig underrättad om vad jag kommer fram till.
Per-Ola Roos
Medlemsregisteransvarig
nu skall alla Hembryggaren nr3 vara utskickade. Om Du trots allt inte har fått någon tidning så hör av Dig till medlem@shbf.se
så får vi undersöka och åtgärda problemet.
Jag kommer att hålla dig underrättad om vad jag kommer fram till.
Per-Ola Roos
Medlemsregisteransvarig
/PeO