Aluminiumburkar

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Djonk
Maltrostare
Maltrostare

Re: Aluminiumburkar

Inlägg av Djonk »

Är det vikten man vill hålla ner kommer man undan mycket billigare med PET-flaskor. Men visst ser det tjusigt ut med burkar, om man inte råkar knyckla den som i filmen pilsnerkokaren länkar till ovan :mrgreen:
HakanO
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av HakanO »

Jetwaven skrev:
HakanO skrev:Vart köper man tomburkar ifrån?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Alibaba.com har väldigt prisvärda men kräver att man köper en del. Vilken typ av burk är du ute efter?
Egentligen ingen men jag började leka med tanken att fylla burkar istället för flaskor och vill egentligen bara veta vad dom kostar och hur många man måste köpa, en can seamer för privatpersoner går att köpa för ca 500 USD, plus frakt och tull samt lite extra prylar för andra storlekar på burkar, men jag skulle vilja veta priset för burkar helst i Europa och inte några monster kvantiteter mitt bryggeri i garaget delar plats med familjens cyklar osv.

Mvh Håkan Olsson

Jetwaven
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av Jetwaven »

HakanO skrev:
Jetwaven skrev:

Alibaba.com har väldigt prisvärda men kräver att man köper en del. Vilken typ av burk är du ute efter?
Egentligen ingen men jag började leka med tanken att fylla burkar istället för flaskor och vill egentligen bara veta vad dom kostar och hur många man måste köpa, en can seamer för privatpersoner går att köpa för ca 500 USD, plus frakt och tull samt lite extra prylar för andra storlekar på burkar, men jag skulle vilja veta priset för burkar helst i Europa och inte några monster kvantiteter mitt bryggeri i garaget delar plats med familjens cyklar osv.

Mvh Håkan Olsson

Är på jakt efter samma sak. Vart kollar du på can seamern?

Jag har svårt att hitta burkar från Europa, från Kina kostar det 0,6-0,9öre/burk plus frakt men kräver ofta order på över 30 000 burkar.
HakanO
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av HakanO »

Jetwaven skrev:
HakanO skrev:
Jetwaven skrev:

Mvh Håkan Olsson

Är på jakt efter samma sak. Vart kollar du på can seamern?

Jag har svårt att hitta burkar från Europa, från Kina kostar det 0,6-0,9öre/burk plus frakt men kräver ofta order på över 30 000 burkar.
Detta är ett alternativ

https://www.kegland.com.au/cannular-com ... eamer.html

Djonk
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Djonk »

Roligt om man råkar köpa burkar med fel profil :D
HakanO
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av HakanO »

Djonk skrev:Roligt om man råkar köpa burkar med fel profil :D
Du får gärna förklara lite mera, finns det olika burkar så att man måste anpassa maskinen efter vilka burkar man köper ( Givetvis medveten om storleks skillnad )

Djonk
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Djonk »

Från länken till kegland:
If you choose to source cans from another supplier you may need a different die. We do not stock different dies for cans that we do not stock.
Som jag förstår det är det själva locket eller sömmen till det som skiljer.
HakanO
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av HakanO »

Djonk skrev:Från länken till kegland:
If you choose to source cans from another supplier you may need a different die. We do not stock different dies for cans that we do not stock.
Som jag förstår det är det själva locket eller sömmen till det som skiljer.
Tusen tack för infon, nu har jag bara kikat på detta men om man skulle göra verklighet av detta så bör man nog hitta bra/billiga burkar och anpassa maskinen efter burkarna.

Även lite sugen på engångs fat av pet, som levereras tvättade och utan syre från början.

Skriv svar