Låter på er som köpt en att jag kommer bli nöjd!
Ska bli riktigt kul att testa!
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Bottensatsen är helt och hållet anledning till varför jag håller på att sätta ihop min fatanläggning. Det går ju knappt att flytta flaskorna när det finns en bottensats i. Sen är det härligt att kunna ta en kall och dricka direkt ur flaskan!Pilsnerkokaren skrev: @Freiherren
Tackar och bockar.
Jag började bygga fyllaren när jag flaskat min andra omgång, att först hantera jäshinken utan att skvalpa upp jästen för mycket, för att sen försöka få igång häverten också utan att röra upp jästen och till slut försöka fylla flaskorna med självfall från häverten tröttnade jag på rätt så omgående. Golvet blev nystädat bägge gångerna![]()
Bottensatsen i flaskorna är inte heller något jag saknar. Men efter 5-6 varianter har nu fyllaren detta utseende. Den är enkel att hantera, enkel att diska och tar inte mycket plats när den inte används. När och om suget blir för stort får du skicka ett PM eller mejl till mig så ska jag hjälpa till.

Ceder kanske menade någon som testat både beergun och pilsnerkokarens mottrycksfyllare?Judgecc skrev:@Ceder. Förstår inte riktigt hur du menar med någon som testat båda. Det är exakt samma, det som skiljer äe att den till mikro bryggerier/bryggerier är av ordentliga kopplingar som håller för att användas oftare.. Feedback om fyllaren är tråden full av. Klart du ska investera i en sådan här till din verksamhet..
Haha, nu fattade la jag. Du menade såklart mellan pilsnerkokarens och beergun. Dooh.
Det jag läst mig till är att denna fungerar betydligt bättre än beergun vid högre grader. Även att den verkar enklare att rengöra/desinficera