Har kollat på github och fattar det som att den här hårdvaran borde fungera att flasha med. Jag har sett en länk från bryggpa till inköp tidigare men hittar inte den nu. För 50 spänn testar jag gärna på egen hand
Förbättrad Pro Mini ATMEGA328P 5V / 16MHz Board + CH340G USB till TTL programmerare modul för Arduino
Skulle tro de kallas för stiftlist eller liknande. Hoppas att du har nära till elfa eller ändå ska beställa annat, annars kommer det bli det bli groteskt dyrt. Annrs kan jag tipsa om electrokit, humanare fraktpriser där.
Borde vara rätt. Jag antar att poltal=antal stift? På bilden är det fler än 5, men jag antar att de återanvänder samma bilder. Går det att se på något sätt om det fungerar med dupontkablar till denna? För övrigt bor jag ganska nära Elfa, så det blir 5 kr ca
Helt rätt! Och det är ingen panik om det blir mer än 5 poler heller för den delen. De är lätta att kapa om det behövs. Dupontkablar (hanar) funkar till de där.
Om jag fattat är det en NTC tempsensor som används. Vilket motstånd ska det vara på denna? Jag tänkte beställa några rejälare givare och de finns ju med lite varierade motståndsvärde.
Eller går det att kallibrera den för olika värden?
fluke12 skrev:2 st 230V Minireläer paralellt med båda utgångarna som driver fläkten.
Okej jag skippar det, för komplicerat för mig
Jag har precis byggt ihop min STC-1000, dvs monterat den och dragit kablar. Jag skulle vilka ansluta termistorn via ett kontaktdon direkt på inbyggnadslådan. Hade tänkt klippa av några cm från termistorsladden, som jag skruvar fast i STC:n och sedan till en honkontakt som jag fäster på lådan. På termistorn jag sedan koppla en hane. VIlken typ av kontaktdon lämpar sig för detta? Kan detta påverka resistansen i kabeln så att fel temperatur visas?