Tips eller önskemål om produkter till webshop

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Användarens profilbild
Ceder
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Kontakt:

Re: Tips eller önskemål om produkter till webshop

Inlägg av Ceder »

Hej,

tolkar det som att vi pratar enbart utrustning, ej malt, humle etc. (vilket jag tycker är klokt)

Om du inte har ambitionen (i alla fall inte idagsläget) att vara en one-stop-shop för ölbrygging så bör du fundera på din målgrupp.

Min egen slutsats är om man är ute efter "standardutrusting 1A" för att börja brygga så är det nog mest naturligt att vända sig till ett ställe där man kan beställa allt (inkl. ingridienser, rengöringsmedel, etc.) Om jag vore dig skulle jag alltså satsa på produkter som är lite mer anpassade för oss som redan är inne träsket... :D

Samtidigt är det ju så (som tidigare påpekats i tråden) att du då tävlar med ebay och andra utlänska webshop's. Och då behöver du fundera över vilket mervärde du kan erbjuda (då ditt pris rimligen kommer ligga i alla fall 20% över "billigast på ebay") Det som jag personligen värderar utöver priset är snabba leveranser, bra beskriving/support på produkten och att det känns lite tryggare att handla av någon som man vet var han bor s.a.s. :D

Men för att kunna erbjuda korta leveranstider krävs det dock eget lager, vilket såklart binder en hel del kapital om vi pratar lite mer avancerad utrustning.

Baserat på detta är mina förslag (som också delvis kommit upp tidigare);

- Gasolbrännare (modell store, som klarar i alla fall 50 liter kok)
- 3,5 kW induktionshäll (stor prisskillnad att köpa på ebay jmf. med det jag sett i Sverige)
- Koniska jäskärl
- Plattvärmeväxlare
- Kvarnar

Sedan tror jag säkert att det även finns en efterfrågan av PID/STC och prober också.
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av LAnemyr »

Jag kommer kolla upp alla era tips så fort jag har lite tid över. Synd att man inte kan leva på shoppen för då man ju haft tid varje dag.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av LAnemyr »

Gasolbrännare har jag redan börjat forska i innan jag lade ut denna tråd. Köpte en kalasfin från England förra året men frakten var förfärlig.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av LAnemyr »

Har nu uppdaterat fraktpriserna!
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Användarens profilbild
rocketman
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av rocketman »

Grymt! På gång att beställa 3x100 alt 70 inom kort, får du till falskbotten så vore det toppen!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av LAnemyr »

Falskbottnar är på gång. Har pratat med ett företag som tillverkar saker i sträckmetall. Ska åka och kolla nästa vecka. Men har nog ingen färdig produkt förän om någon eller ett par månader.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Falkens »

Tack för att jag får vara med och påverka. Det är en sak som jag värdesätter, att du jobbar för att jag ska få bra och prisvärda produkter!
// Jonas
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av LAnemyr »

Tänkte bara tipsa om att det finns en ny modell av brygg gryta samt insatsfilter på sidan nu.
www.storagrytor.se
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Falkens »

Jag ställde en fråga i facebook-kommentarsfältet men du kanske kan svara här.
Thermogryta, Är det möjligt att ansluta en bazooka screen i den?
http://www.storagrytor.se/p/thermogryta
// Jonas
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av LAnemyr »

Det har jag inte sett tyvärr. Inte till orginalkranen tror jag inte det går, men den är ju utbytbar och då kan man ju skruva som man vill
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Falkens »

LAnemyr skrev:Det har jag inte sett tyvärr. Inte till orginalkranen tror jag inte det går, men den är ju utbytbar och då kan man ju skruva som man vill
Skulle vara bra om du tog lite fler bilder (egna) och kopplade till produkterna... I mitt fall så vill jag ha fler bilder på termogrytan och då både externt och internt.
// Jonas
Hjulbult
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Hjulbult »

Nått vettigt lite billigare alternativ till att köpa Chugger pump hos Humle eller MM för 2papp. Hittar du rätt produkt där tror jag det kan bli en hyllvältare.

Något nytt om de där falskbottnarna?

MVH
//JN
Hjulbult
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Hjulbult »

Ett sortiment rostfria 1/2tum nipplar, vinklar, kopplingar och snabbkopplingar. Gärna också någon bra WeldBGone lösning för folk som vill installera HERMS spriral, autosparge eller automatisk whirlpool i någon av dina grytor.

Varför inte en färdig HLT lösning med installerad HERMS spiral och allt förberett för de värmeelement du håller på introducera? PID och tempgivare att montera inline till det är också något som man måste handla från eBay eller Amerikanska webbutiker mig veterligen. Kanske för mycket av en marginalmarknad men vad vet jag?

MVH
//JN
LAnemyr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av LAnemyr »

Söker ständigt efter pumpar och har några alternativ på gång som drivs på 12 resp 24 volt, men jag vet inte om det är vad folk söker. Kanske kan ta hem ett tiotal att pröva med. Angående komplett sortiment till bryggverk så har jag allt funderat på detta med, men frågan är hur stor marknaden är för ett sånt sortiment. Man kan ju inte lagerföra produkter för att 2 personer är intresserade. Har ordentliga gasolbrännare på 9kw på ingång nu liknande de som går att köpa på MM fast med inbyggd tändanorning.

Men jag tar tacksamt emot alla tips och önskemål på produkter folk kan tänkas vilja köpa.
Linus Anemyr
Storagrytor.se
Användarens profilbild
Ceder
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Kontakt:

Inlägg av Ceder »

Gällande pump så är det en pris/prestanda fråga för mig. Då jag inte är beredd att lägga typ 2000 på en pump kör jag med dessa; http://www.aliexpress.com/snapshot/6213388473.html

Det är dock två saker som jag stör mig på avseende dessa;

1. fästera är klena.
2. pumpen är för svar för att nyttja för whirlpool

Men till det priset är jag mycket nöjd. Men kan du fixa pumpar med bätre fasten som också orkar med en whirlpool för typ 400-500 kr/st. så kan jag tänka mig att byta :)
Skriv svar