Cooper's DIY Beer Kit..?

Stöd till dem som just har börjat eller vill börja brygga

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Användarens profilbild
Flackovic
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: Cooper's DIY Beer Kit..?

Inlägg av Flackovic »

Ebhen skrev:Min tunna slutade jäsa på typ 4-5 dagar tror jag. Men jag använde färsk jäst och inte påsen som följde med som sagt så den är kanske annorlunda. Nån annan kanske kan svara bättre. Men låt tunnan stå annars en vecka till innan du tappar upp på flaskor, då har jästen käkat upp allt den vill ha även om det inte märks i jäsröret och även andra smaker hinner utvecklas. Jag är som sagt också ny gällande finliret så jag går bara på det jag läst mig till på annat håll. Man får testa sig fram lite men framför allt lyssna på andra, mer erfarna hembryggare. :)

Jag ska göra en mätning i morgon och se vad jag får för något. Sen är det flaskjakt... Har inte tillräckligt insåg jag. :shock:
Låter klart vettigt det du säger!
Ang flaskor har jag köpt lite från humle.se. hittar du billigare någonstans får du gärna skriva om det. Går ju åt en del och jag tycket priserna på humle.se, pgw mfl är på tok för höga!
eric
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
Kontakt:

Cooper's DIY Beer Kit..?

Inlägg av eric »

Flackovic skrev:Låter klart vettigt det du säger!
Ang flaskor har jag köpt lite från humle.se. hittar du billigare någonstans får du gärna skriva om det. Går ju åt en del och jag tycket priserna på humle.se, pgw mfl är på tok för höga!
Patentflaskor från glasoflaskor.se kan rekommenderas. Tysk sida men snabb leverans och bra priser.
Användarens profilbild
Brewsnail
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare

Inlägg av Brewsnail »

Flackovic skrev:[Ang flaskor har jag köpt lite från humle.se. hittar du billigare någonstans får du gärna skriva om det. Går ju åt en del och jag tycket priserna på humle.se, pgw mfl är på tok för höga!
Köp lättöl i bruna flaskor
Ebhen
Satsbryggare
Satsbryggare
Kontakt:

Inlägg av Ebhen »

Mycket bra tips med flasksidan Eric! :D Uppskattas. Det var inte ens dyrt så här ska shoppas flaskor!
Skriv svar