Medlemstidning - Hembryggaren nr 3 2009
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: Medlemstidning - Hembryggaren nr 3 2009
Den kom till Sumpan i måndags
Härliga tider, strålande tider 
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

MIn har iaf fortfarande inte kommit. 
Snart får jag väl prova att skicka ett vykort till mig själv för att se om brevbäraren strejkar.
Snart får jag väl prova att skicka ett vykort till mig själv för att se om brevbäraren strejkar.
My hope is hops
- Malt Magnus
- Torrhumlare

- Kontakt:
Man undrar ju och väntar och väntar..... men var är den?
/ Magnus
/ Magnus
Malt i många sorter och storlekar... http://www.maltmagnus.se
Jag vill bara upplysa alla läsare om att dem belgare som avbildas på omslaget INTE är typtiktiga 
samma härFredrik Almgren skrev:Jag ser mig nödgad att berätta att jag fortfarande inte fått den om någon skulle undra.
Varmt öl åt frusna män, varmt öl åt trötta;ty varmt öl är kroppens vän och hågens stav och stötta.
Hej
Ingen tidning ännu
Bo
Ingen tidning ännu
Bo
-
Medlemsansvarig
- Nybryggare

Det vore bra om de som saknar senaste numret av tidningen mailar mig så underlättar det att reda ut vad som hänt.
medlem@shbf.se
mvh,
Magnus
Medlemsansvarig
SHBF
medlem@shbf.se
mvh,
Magnus
Medlemsansvarig
SHBF
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
Hej!
Det har blivit något problem med utskicken, jag har själv inte fått tidningen ännu. Vi försöker reda ut vad som gått snett, och ber att få återkomma.
Mvh Fredrik Nivert, Redaktionen
Det har blivit något problem med utskicken, jag har själv inte fått tidningen ännu. Vi försöker reda ut vad som gått snett, och ber att få återkomma.
Mvh Fredrik Nivert, Redaktionen
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Ovanstående Fredrik har nått en del resultat i eftersökandet av tidningarna. Mer rapport kommer. De är dock ännu ej lokaliserade.
My hope is hops
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Då skall jag be att få avlägga rapport om det jag vet. Det vet jag tack vare att Fredrik Nivert har
efterforskat och rapporterat sina upptäkter.
Det verkar som om omkring 700 ex samt den så kallade fri-exlistan kommit iväg som de skall.
Detta gissar vi baserat på att folk som meddelat de fått tidningen finns på någon av dessa
listor. Därtill finns det en lista på omkring 400 personer som skall ha fått tidningen med ett
följebrev av något slag. Det verkar som om samtliga som har meddelat att de inte fått
tidningen finns på denna lista. Jag hoppas att det är så då det i alla fall ger oss ett mönster
att jobba ifrån.
Varför dessa 400 i så fall inte har kommit fram eller iväg kan vi i dagsläget inte svara på.
Tanken är att försöka kontakta de 400 som finns på den listan, eller iaf så många vi har
email till, för att fråga om de har fått tidningen. Beroende på svaret på det så kan vi kanske
hoppas att de överex som trycks varje gång kan räcka till för att skicka ut till dem som saknar.
Jag ber om ursäkt för det inträffade och kan endast "glädja" er med att även jag saknar mitt exemplar.
God jul!
efterforskat och rapporterat sina upptäkter.
Det verkar som om omkring 700 ex samt den så kallade fri-exlistan kommit iväg som de skall.
Detta gissar vi baserat på att folk som meddelat de fått tidningen finns på någon av dessa
listor. Därtill finns det en lista på omkring 400 personer som skall ha fått tidningen med ett
följebrev av något slag. Det verkar som om samtliga som har meddelat att de inte fått
tidningen finns på denna lista. Jag hoppas att det är så då det i alla fall ger oss ett mönster
att jobba ifrån.
Varför dessa 400 i så fall inte har kommit fram eller iväg kan vi i dagsläget inte svara på.
Tanken är att försöka kontakta de 400 som finns på den listan, eller iaf så många vi har
email till, för att fråga om de har fått tidningen. Beroende på svaret på det så kan vi kanske
hoppas att de överex som trycks varje gång kan räcka till för att skicka ut till dem som saknar.
Jag ber om ursäkt för det inträffade och kan endast "glädja" er med att även jag saknar mitt exemplar.
God jul!
My hope is hops
Jag ligger med i de 400. Fast mitt medlemskap i SHBF gick ut 30e oktober märkte jag nu, men förra året fick jag tidningen och ett inbetalningskort för nyprenumeration vill jag minnas. Kan det vara pågång att jag får tidning och inbetalning eller ska jag helt enkelt bara betala in ny medlemsavgift?
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Jag tror att det nog var så att i och med att du så att säga stod på tur att betala så kom du med i dessa
omkring 400. Du skulle alltså ha fått en utskrift som påminde om att det var dags at förnya. Just de
som hade sådana påminnelser och möjligen även de som hade en lapp om att deras nya avgift hade
kommit in kan vara kandidater till att inte ha fått en tidning.
Jag hoppas att när vi kan dra ut en lista på dessa 400 igen så kan vi få ut emailadresser till de flesta
och därmed maila och kolla om hypotesen stämmer.
omkring 400. Du skulle alltså ha fått en utskrift som påminde om att det var dags at förnya. Just de
som hade sådana påminnelser och möjligen även de som hade en lapp om att deras nya avgift hade
kommit in kan vara kandidater till att inte ha fått en tidning.
Jag hoppas att när vi kan dra ut en lista på dessa 400 igen så kan vi få ut emailadresser till de flesta
och därmed maila och kolla om hypotesen stämmer.
My hope is hops
- Malt Magnus
- Torrhumlare

- Kontakt:
Hmmm, nu när ni säger det så... det känns som om det var länge sen som jag betalade medlemsavgiften, kan man kolla det någonstans eller måste jag rota igenom alla mina betalningar?
Fick för mig att man skulle få ett inbetalningskort när det var dags att förnya, men så kanske inte är fallet och man måste hålla ordning på det själv?
Jag har inte fått tidningen än....
/ Magnus
Fick för mig att man skulle få ett inbetalningskort när det var dags att förnya, men så kanske inte är fallet och man måste hålla ordning på det själv?
Jag har inte fått tidningen än....
/ Magnus
Malt i många sorter och storlekar... http://www.maltmagnus.se
Jag kan då säga att jag fick tidningen inkl. en påminnelse att det var dags att förnya medlemskapet. Vet inte exakt när tidningen kom för jag var bortrest 2 veckor, men den väntade på mig när jag kom hem d. 28/11
Är det någon som fått en tidning med inbetalningskort eller tackbrev för förnyat medlemskap överhuvudtaget?