Ropen skalla - Humle åt alla
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Fick och hämtade mitt paket idag.
2 brygder verkar det bli.
Ser fram emot helgen som kommer!
En bryggning på lördag, en på söndag.
Fast har ju nu två öl för lite som skall bryggas enligt planering, det måste det rådas bot på, tur jag har mer av alla (normala) ingredienser hemma så jag kan fortsätta på egen hand
Mera hembryggt åt folket!
2 brygder verkar det bli.
Ser fram emot helgen som kommer!
En bryggning på lördag, en på söndag.
Fast har ju nu två öl för lite som skall bryggas enligt planering, det måste det rådas bot på, tur jag har mer av alla (normala) ingredienser hemma så jag kan fortsätta på egen hand
Mera hembryggt åt folket!
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Är det bestämt när och hur Julitaölen skall skickas till Stockholm?
Jag vill ex veta om det planeras så att vi i Göteborg har möjlighet att samla in ölen gemensamt, liksom inför SM, eller om vi skall skicka flaskorna var och en för sig?
Datum vore bra också.
Om inget är klart ser jag gärna en kommentar gällande detta istället för bara tomt och tyst.
Jag vill ex veta om det planeras så att vi i Göteborg har möjlighet att samla in ölen gemensamt, liksom inför SM, eller om vi skall skicka flaskorna var och en för sig?
Datum vore bra också.
Om inget är klart ser jag gärna en kommentar gällande detta istället för bara tomt och tyst.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Jag fick hem "2" och "12".
En kamrat i Göteborg fick hem "4" och "14".
Är detta humleklonerna, eller är det en fabricerad kod så vi bryggare inte vet alls vilken humle vi bryggt på (jämför SM)?
Jag är nämligen intresserad av att få veta varifrån mina (och andras) kloner vi bryggt på kommer ursprungligen.
En kamrat i Göteborg fick hem "4" och "14".
Är detta humleklonerna, eller är det en fabricerad kod så vi bryggare inte vet alls vilken humle vi bryggt på (jämför SM)?
Jag är nämligen intresserad av att få veta varifrån mina (och andras) kloner vi bryggt på kommer ursprungligen.
Hej
Numren på humlepåsarna är defacto de klonnummer som de har på Julita så om ni har ngn kamrat i näsrheten som har samma klon så kan ni gärna jämföra (c: När vi kommit lite längre tänkte vi skicka ut "nyckeln" till vart de olika klonerna mera specifikt kommer ifrån.
Vi hoppas att vi nu har fixat en lokal för dömningarna och siktar på den 24e Januari i Stockholm, så skriv in det preliminärdatumet! Vi har inte tänkt på ngn gemensam skickning av Gbg-ölen men det är en bra ide. Jag skickar ett mail till alla Gbg-bryggare så ni får kontakt med varandra om ni vill prata ihop er om ngt.
Hälsningar
Jessica
Numren på humlepåsarna är defacto de klonnummer som de har på Julita så om ni har ngn kamrat i näsrheten som har samma klon så kan ni gärna jämföra (c: När vi kommit lite längre tänkte vi skicka ut "nyckeln" till vart de olika klonerna mera specifikt kommer ifrån.
Vi hoppas att vi nu har fixat en lokal för dömningarna och siktar på den 24e Januari i Stockholm, så skriv in det preliminärdatumet! Vi har inte tänkt på ngn gemensam skickning av Gbg-ölen men det är en bra ide. Jag skickar ett mail till alla Gbg-bryggare så ni får kontakt med varandra om ni vill prata ihop er om ngt.
Hälsningar
Jessica
I'm a hop hearted woman
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Re: Ropen skalla - Humle åt alla
Jag testar att skaka liv i denna tråden igen.
Oavsett om det är klart med sponsorer eller ej, är det spikat att humlemiddagen för de som varit med i projektet blir fredagen före SM?
Så om datum för SM är/blir spikat till 4:e april, kommer middagen att bli av på fredagen 3/4?
Vet man på ett ungefär när denna kan dra igång, samt vilka tider som gäller?
Som vanligt är jag ute efter så billiga tågresor som möjligt
Svar till: frågvis
Oavsett om det är klart med sponsorer eller ej, är det spikat att humlemiddagen för de som varit med i projektet blir fredagen före SM?
Så om datum för SM är/blir spikat till 4:e april, kommer middagen att bli av på fredagen 3/4?
Vet man på ett ungefär när denna kan dra igång, samt vilka tider som gäller?
Som vanligt är jag ute efter så billiga tågresor som möjligt
Svar till: frågvis
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

ENligt vad jag vet är SM spikat till 4/4 nu och lokal skall vara bokad.
Jag tycker dock att de som jobbar med det kan få glädjen att tota ihop
en lite fullödigare notis om detaljerna.
Jag tycker dock att de som jobbar med det kan få glädjen att tota ihop
en lite fullödigare notis om detaljerna.
My hope is hops
Nu när SMdatum är spikat så har vi dragit igång planeringen inför humlemiddagen. Vi letar nu lokal och sponsorer. Mera info så fort vi har planerna lite klarare.
//Jessica
//Jessica
I'm a hop hearted woman