Det är Yield Increase disk som kostar så mycket (Den är iofs trevlig tycker jag). Men den "behövs" bara om du planerar att stoppa i mer malt än rekommenderat. Vill du köra på som vanligt och inte funderar på att vända översta filtret för att få i mer malt behöver du inte det. Det blir fortfarande inte gratis, men iaf billigare. http://www.bacbrewing.com/epages/990497 ... B.BM10.001peterg skrev:Priset avskräcker måste jag erkänna, 43 euro plus frakt.
Liten fråga om BM till er ägare!
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Kategoriregler
Har det inte med Braumeister att göra hör det inte hit.
Har det inte med Braumeister att göra hör det inte hit.
-
Andreashaggstrom
- Vattenbehandlare

- Inlägg: 259
- Blev medlem: söndag 2014-02-09 21:55
- Ort: Umeå
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Ärlans hembryggeri
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Lånar tråden 
Går pumpen oavbrutet under mäskning, eller bara när temperaturen avviker från det önskade?
/Snow
Går pumpen oavbrutet under mäskning, eller bara när temperaturen avviker från det önskade?
/Snow
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Ja, den går oavbrutet förutom när den stannar för att lösa upp maltbädden. Så den stannar en minut då o då.
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Tack, då får den på mitt bygge oxå göra det, sjukt sugen på att testa modifieringarnakiwawa skrev:Ja, den går oavbrutet förutom när den stannar för att lösa upp maltbädden. Så den stannar en minut då o då.