Som det redan skrivits i den här tråden så handlar det om kunskap, erfarenhet och experimentlust.
Allt det får jag genom att brygga efter kända öl med recept från bryggeriet, att experimentera med ett recept och utvärdera slutresultatet och att skapa egna recept till sist.
Jag har lyckats att misslyckas med en del bryggningar, katastrofalt med vissa och lyckats med vissa, men de blev inte som jag hade tänkt mig dom. Men de blev en ny skapelse som sett dagens ljus.
Du får se varje bryggning som en lärande dag i praktiken, och ett tillskott i erfarenhetsbanken, och det leder också till en kunskapstörst som du behöver släcka med information och fakta.
Så kavla upp ärmarna och börja brygga mycket.
