Beställa begagnade Cornelius fat
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Beställa begagnade Cornelius fat
Ja jag var inne på detta med. Göteborg med omnejd för mig funkar. 1 lr 2 fat å lite annat skulle vara intressant.. Får se när dom får in igen.
-
Tempelriddaren
- Helmaltsbryggare

Jag är inte helt främmande för en sambeställning av fat i Göteborgstrakten.
Också intresserad av fatbeställning. I Göteborg.
Nämen... Om man kanske skulle flytta till Göteborg istället så man kan beställa lite 
Ekens Bryggerisällskap
Så: Candirekt tar 20euro för 1st fat i frakt. Summan blir 76euro för ett CC fat med frakt. .
Vilket blir 704kr
För 4st Cc fat skulle totalsumman bli 261euro. Då är frakten 38euro..
Vilket skulle bli 600kr per fat med frakt..
För 8st 500euro med frakt.
575kr per fat med frakt..
Om vi slänger ihop fler kan vi säkert få ner det mer.
http://www.candirect.de/Behaelter-18-Li ... ungsventil
Vilket blir 704kr
För 4st Cc fat skulle totalsumman bli 261euro. Då är frakten 38euro..
Vilket skulle bli 600kr per fat med frakt..
För 8st 500euro med frakt.
575kr per fat med frakt..
Om vi slänger ihop fler kan vi säkert få ner det mer.
http://www.candirect.de/Behaelter-18-Li ... ungsventil
Frågan är om de är renoverade? Känns om de bryggeribolaget sålde för 599 inkl nytt lock och nya in och och poster var sjukt billigt.
Täcka nya vulkaniserat används, välbevarad och testade behållare med Reconditioned stift ventiler i rostfritt stål med ventil krage och botten, fullt utrustade Mått: Bredd 232 mm, Höjd 563,5 mm Vikt: 4,4 kg
Vet inte riktigt, reconditioned verkar ju som om stift o ventiler är renoverade. Google translate.. Ge oss en tysk talande man/kvinna som kan läsa det..
Vet inte riktigt, reconditioned verkar ju som om stift o ventiler är renoverade. Google translate.. Ge oss en tysk talande man/kvinna som kan läsa det..
Detta är en Nc typ för 59euro
använt och inspekterade behållare, täcka nya vulkaniserat rostfri avluftningsventil, ventiler ny tank i gott skick, kragar och golv, fullt utrustad, med matchande grå och svarta NC kopplingar Mått: bredd 232 mm, höjd 563,5 mm, vikt: 4,4 kg
http://www.candirect.de/Behaelter-18-Li ... -im-Deckel
använt och inspekterade behållare, täcka nya vulkaniserat rostfri avluftningsventil, ventiler ny tank i gott skick, kragar och golv, fullt utrustad, med matchande grå och svarta NC kopplingar Mått: bredd 232 mm, höjd 563,5 mm, vikt: 4,4 kg
http://www.candirect.de/Behaelter-18-Li ... -im-Deckel
- assistredo
- Maltrostare

Malzmuehle, Candirect och Hobbybrauerparadies är tre hemsidor som drivs av samma kille och innehåller samma grejer (i princip). Varför han håller på så här vet jag inte. Jag mailade till honom en gång och frågade men fick inget svar. På Malzmuehle kan man dock välja engelska som språk (han har ju stavat namnet med "ue" istället för tyskt sätt). Väljer man produktområde på Hobbybrauerparadies länkas man till Candirect. På Malzmuehle står det "driven by Candirect". Det hela verkar lite rörigt och ofullständigt. Säkrast för att hitta allt verkar dock vara Candirect.
Han har dock funnits "på banan" länge. Jag har handlat av honom flera gånger genom åren och det har funkat bra.
P.S. Det begagnade fatet med ventiler med bajonettfattning hos Candirect sägs ha nytt lock också.
Han har dock funnits "på banan" länge. Jag har handlat av honom flera gånger genom åren och det har funkat bra.
P.S. Det begagnade fatet med ventiler med bajonettfattning hos Candirect sägs ha nytt lock också.
Björn Petersson
Tack! Jag har tyckt att det varit lite förvirrande och det förklarar det hela
Ekens Bryggerisällskap
Kanske finns ett Stockholmsgäng som vill beställa också?
Jag bor i sthlm. Om vi är typ tre som vill ha några fat kan det nog bli kanske ok precis per fat
Ekens Bryggerisällskap
Jag har sök fat ett tag nu och är intresserad av ett eller två corneliusfat
Jag bor i Arboga men kan beställa via Gbg eller Stockholm (har bott i Gbg så jag har lite kontakter där).
Jag bor i Arboga men kan beställa via Gbg eller Stockholm (har bott i Gbg så jag har lite kontakter där).
Här är en nollåtta till som är intresserad av 2-3 fat, helst 11-liters.