Kungsbryggeriet

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

peterg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 206
Blev medlem: fredag 2016-10-28 19:45
Ort: Stockholm

Kungsbryggeriet

Inlägg av peterg »

Jag antar att DrHans inte har monopol på den här tråden även om det verkar så.

I alla fall jag undrar om någon vet vad som hänt med Kungsbryggeret? Bryggeriet gjorde mycket bra lager och hade blivit utvald av Systembolaget att leverera Pilsner Mandarina från och med 1 juni och nu verkar det som bolaget är nedlagt.
HakanO
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 110
Blev medlem: lördag 2019-03-09 19:53

Re: Kungsbryggeriet

Inlägg av HakanO »

Det låg till försäljning på blocket innan sommaren, sen såg jag att dom började sälja sakerna i mindre delar så det finns nog inte kvar mer.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Inlägg: 1038
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Kungsbryggeriet

Inlägg av martinb »

Vad jag hörde så var det någon investerare, partner eller liknande som var inblandad och det blev inte bra alls. Kommer inte ihåg detaljerna men nåt åt det hållet. Mycket synd för de gjorde bra grejer!
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
DrHans
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 168
Blev medlem: söndag 2015-11-22 12:19
Kontakt:

Re: Kungsbryggeriet

Inlägg av DrHans »

peterg skrev:Jag antar att DrHans inte har monopol på den här tråden även om det verkar så.

I alla fall jag undrar om någon vet vad som hänt med Kungsbryggeret? Bryggeriet gjorde mycket bra lager och hade blivit utvald av Systembolaget att leverera Pilsner Mandarina från och med 1 juni och nu verkar det som bolaget är nedlagt.
Hahahaha nej det hoppas jag verkligen inte att jag har. Skål!
Min Youtubekanal om ölbryggning:
DrHans Brewery
https://www.youtube.com/drhansbrewery
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Inlägg: 1018
Blev medlem: fredag 2006-11-10 14:49
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Kungsbryggeriet

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

I slutet av maj skrev Bernews lite om det:

https://www.beernews.se/articles/lagerb ... erksamhet/
Användarens profilbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1483
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Linköping

Re: Kungsbryggeriet

Inlägg av assistredo »

martinb skrev:Vad jag hörde så var det någon investerare, partner eller liknande som var inblandad och det blev inte bra alls. Kommer inte ihåg detaljerna men nåt åt det hållet. Mycket synd för de gjorde bra grejer!
Sådan är kapitalismen.... :cry:
Björn Petersson
Skriv svar