Vin!

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Vin!

Inläggav Drake » tisdag 2017-12-12 18:00

Det kanske är lite som att svära i kyrkan att skriva om vin här, men jag undrar om det finns några seriösa vinbryggare i Stockholmstrakten som är intresserade av en träff eller att utbyta lite erfarenheter? De forum och Facebookgrupper jag har hittat har inte varit så kul tycker jag, dom är fortfarande väldigt mycket inne på Rulles 7-dagars och hur mycket socker man ska spetsa den med för att få bäst fylla. :lol:
Eller är det någon som känner till ett seriöst forum/grupp?

Och ja, jag skäms lite för att det nästan bara blivit vinbryggning på sista tiden, men jag ska snart ta fram Patinan igen, jag lovar! :oops:
Drake
Bryggmästare
Bryggmästare
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: torsdag 2014-11-06 01:52

Re: Vin!

Inläggav ekstedt » tisdag 2017-12-12 20:51

Är de seriösa kallar de sig inte för vinbryggare, utan vinmakare/vintillverkare eller liknande. Det skulle kunna vara så att du får bättre träffar med de sökorden.
ekstedt
Munk
Munk
 
Inlägg: 2933
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 09:58
Ort: Göteborg

Re: Vin!

Inläggav ekstedt » tisdag 2017-12-12 20:53

Kan tillägga att jag smakade på ett bra hemmagjort vin från en hembryggare som hade vunnit en vinsats som pris i hembryggar-SM. Så det går göra hyfsade viner med enkla medel. Beror väl mycket på kvaliteten på musten kantänka.
ekstedt
Munk
Munk
 
Inlägg: 2933
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 09:58
Ort: Göteborg

Re: Vin!

Inläggav Drake » tisdag 2017-12-12 21:47

Tack för tipset, skall testa att söka på det. Har redan gjort några satser av finare sort och även om dom ska lagras ett bra tag till så är jag grymt imponerad hur bra det blivit. Kommer klart att kunna matcha bättre bolagsviner när/om dom får lagras lite bara. Men det är en otrolig skillnad på vinsatser för 4-500:- och de som kostar dryga tusenlappen, klart värt att gå upp ett snäpp.
Drake
Bryggmästare
Bryggmästare
 
Inlägg: 1910
Blev medlem: torsdag 2014-11-06 01:52


Återgå till Allmänt snack

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster