Vet inte om jag la detta i fel avdelning
Hade en 5 år gammal star san flaska nere i källaren. Antagligen har den frusit under vintern för korken hade spruckit och lite hade runnit ut. Går det fortfarande att använda det som är kvar i flaskan eller? hur länge håller det?
Gammal star san?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Gammal star san?
Säkraste informationen får du nog ifall du mailar och frågar tillverkaren (Fivestar chemicals).
Jag har en känsla av att de svar du kan få från annat håll riskerar att vara på amatörer-spekulerar-nivå. Ett svar man kan hitta är att om man får pH under 3 så är det OK, men risken är då att man bortser från att starsan fungerar på andra sätt än att bara ha lågt pH. För att enbart ett lågt pH skall duga så krävs lägre pH och längre kontakttider. Ett annat svar är att folk vittnar om att det funkat bra för dem, men då bortser man från att man kan ha "tur" och undgå infektioner med vanlig normal renlighet.
Jag har en känsla av att de svar du kan få från annat håll riskerar att vara på amatörer-spekulerar-nivå. Ett svar man kan hitta är att om man får pH under 3 så är det OK, men risken är då att man bortser från att starsan fungerar på andra sätt än att bara ha lågt pH. För att enbart ett lågt pH skall duga så krävs lägre pH och längre kontakttider. Ett annat svar är att folk vittnar om att det funkat bra för dem, men då bortser man från att man kan ha "tur" och undgå infektioner med vanlig normal renlighet.
Ursäkta OT, men är det bara jag som alltid lyckas vrida sönder korken på flaskan?
Den spricker alltid efter några gånger när jag skruvar åt den.
(Jag kanske bara är superstark [emoji41])
För övrigt håller jag med @skyking i frågan.
Den spricker alltid efter några gånger när jag skruvar åt den.
(Jag kanske bara är superstark [emoji41])
För övrigt håller jag med @skyking i frågan.
Vi är lika starka i så fall... korkjävel!Bee skrev:Ursäkta OT, men är det bara jag som alltid lyckas vrida sönder korken på flaskan?
// Jonas
On topic, den funkar nog men kolla med five star, säkrast är ju att köpa ny.. inte svindyrt
Off topic: jag har dragit av ett par korkar...
Off topic: jag har dragit av ett par korkar...