https://www.kickstarter.com/projects/17 ... ry_popular
Någon som kollat på detta innan? Verkar häftigt, men kan man verkligen räkna ut densitet med hjälp av mängden co2? Är det inte olika co2 produktion i olika jästsorter?
Kickstarter Plaato!
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
- fredrik.stahl
- Dekoktionsmäskare

Re: Kickstarter Plaato!
Nej det är samma kemiska reaktion för alla jästsorter, iaf vanlig öljäst. Troligen även brett. Men jag fattar inte hur bubbelräkning kan kopplas till mängd CO2 på ett pålitligt sätt.
Dom lanserade nyss förköp här i Norge hos bryggselv.no för 1200 nok styck.
Enligt tillverkaren så ska det vara pålitligt men själv ser jag inte behovet av det. Kan tänka mig att flitiga lagerbryggare ser en nytta i att följa med på SG men inget för mig.
Enligt tillverkaren så ska det vara pålitligt men själv ser jag inte behovet av det. Kan tänka mig att flitiga lagerbryggare ser en nytta i att följa med på SG men inget för mig.
Nej det är kanske mest för den som gillar prylar, men visst är den smidig om man har en tusing över 
- Erik Nordlund
- Satsbryggare

- Kontakt:
Beställde precis på Kickstartersidan! Jag brygger i min arbetslokal som ligger en timmes resväg hemifrån. Ser framför allt fram emot att kunna se när jäsningen kommer igång och när kreussen uppnås etc. Om det visar sig att SG-mätningen är korrekt så är det ju kanon. Återkommer med recension.