Testar den igen på fredag, så det återstår att se om eller hur det funkar.
Första testet visade possitiva egenskaper, men körde med fel tryck antagligen. Mao ölet skummade.

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

HejAndreashaggstrom skrev:Hur gör du för att få i och ur flaskan?
Om det skummar kan det bero på att det inte är tätt någonstans.

Jag håller på att rita upp hela alfabetet. Är på "J" nu. Vill du ha en dwg eller dxf sen så säg till. kan nog göra den till en AI också om du arbetar i Illustrator?Drake skrev:Oolt typsnitt. Vad heter det?

Falkens skrev:Jag är en som gillar filmer... så jag ser fram mot att se en film hur funktionen är sen.
Ställ fatet på samma höjd som fyllaren eller högre. Det borde lösa problemet. Troligtvis inte ejektorverkan i detta fallet utan tryckskillnaden mellan inlopp/utlopp som gör det.Fredrik Bergkvist skrev: Bubblorna kommer ända nere ifrån cornelius. Tänkte också att det skulle ta "tjuvluft" med hjälp av ejektoreffekten. Har provtryckt allt, men hittar ingen läcka.

Ingen Illustrator här, tyckte bara det var väldigt snyggt.Fredrik Bergkvist skrev: Jag håller på att rita upp hela alfabetet. Är på "J" nu. Vill du ha en dwg eller dxf sen så säg till. kan nog göra den till en AI också om du arbetar i Illustrator?
Mvh - Fredde

Ok. Tack för tipset! Kommer absolut testa det. Har en ganska stor nyfylld kolsyretank, så det kommer räcka ett tag.Snow skrev:Se till att du har minst ditt jämviktstryck inställt på ansluten tryckregulator, det blir alltid bubblor för mig när
flaskan med CO som matar fatet tar slut och man börjar fylla med hjälp av CO som är löst i vätskan...