Köpte mig en skärplotter till bl.a. att skära etiketter. Funkar ganska bra. Det är bara att skärmattans klisteryta är för "bra". Så det blir jobbigt att få loss det som är utskuret. Funderade på att köra med A4 etiketter som är färdiga med lim och skyddsfilm. Men då får man ju inte av skiten från flaskan. Är det någon som har tips?
Jag har kört med vanliga klister etiketter från Kjelle, man får loss dom enkelt efter 1 dygn i pbw, troligen i vatten oxå.
Men jag kör en laddning med typ 50 blandade använda flaskor, köpe med etikett, egna etiketter och använda utan etikett, och då brukar det vara lätt att bara skrapa bort den. Skulle tro det funkar med bara vattenbad oxå PBW är i mitt fall mest förebyggande
för insidan.
Snow skrev:Jag har kört med vanliga klister etiketter från Kjelle, man får loss dom enkelt efter 1 dygn i pbw, troligen i vatten oxå.
Men jag kör en laddning med typ 50 blandade använda flaskor, köpe med etikett, egna etiketter och använda utan etikett, och då brukar det vara lätt att bara skrapa bort den. Skulle tro det funkar med bara vattenbad oxå PBW är i mitt fall mest förebyggande
för insidan.
Tack. Det är sådana jag tänker mig använda i skärplottern men som helt a4. Det skär ju ut vilken form jag ritar. Så på ett helt a4 kan man gå loss [emoji2] bra att veta att klistret lossnar.
PutteP skrev:Jag har kört med vanligt A4 papper och penslat med mjölk på baksidan. Fungerar super, lossnar enkelt med lite vatten!
Jag har gjort det med. Men med skärplottern tänkte jag göra samma. Bara det att mitt printade papper ska sättas fast på en "skärfilm". Klistret på den är bara till för att hålla fast mitt printade papper medans skärplotterns kniv gör sitt jobb. Sen är det skitmeckigt att få loss det som är utskuret. Som sen ska limmas på flaskan.
Finns det någonstans man kan beställa "skräddarsydda" etiketter ifrån? Jag har gjort egna i illustrator och vill ha 16x7cm, väldigt färgstarka. Blir ju jäkligt dyrt att printa ut i egen skrivare, klippa ut och klistra på på något vänster (kommer ju tömma färgpatronerna på typ 2 batcher, och färgpatroner ligger ju på ca 450kr).
Något tips? Hemsida man kan skicka in sin design och få hem klara i egna mått?
macrusm skrev:Finns det någonstans man kan beställa "skräddarsydda" etiketter ifrån? Jag har gjort egna i illustrator och vill ha 16x7cm, väldigt färgstarka. Blir ju jäkligt dyrt att printa ut i egen skrivare, klippa ut och klistra på på något vänster (kommer ju tömma färgpatronerna på typ 2 batcher, och färgpatroner ligger ju på ca 450kr).
Något tips? Hemsida man kan skicka in sin design och få hem klara i egna mått?