[Sökes] Klon på Saison 1858

Kategorin för allt relaterat till sk. kloner, det vill säga hembryggarvarianter av kommersiellt producerade öl.

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

ocke80
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: måndag 2017-02-06 12:28

[Sökes] Klon på Saison 1858

Inlägg av ocke80 »

Hej, skulle bli innerligt tacksam ifall du sitter på ett bra recept på en klon av denna?

Bild

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/saison-158601


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1515
Blev medlem: torsdag 2014-06-26 11:56
Ort: Alingsås

Re: [Sökes] Klon på Saison 1858

Inlägg av Judgecc »

http://cloud.tapatalk.com/s/589abd280cf ... -11-10.pdf

Här är vad bryggeriet delade till mig.
ocke80
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: måndag 2017-02-06 12:28

Re: [Sökes] Klon på Saison 1858

Inlägg av ocke80 »

Judgecc skrev:http://cloud.tapatalk.com/s/589abd280cf ... -11-10.pdf

Här är vad bryggeriet delade till mig.
Har du testat brygga den?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1515
Blev medlem: torsdag 2014-06-26 11:56
Ort: Alingsås

Re: [Sökes] Klon på Saison 1858

Inlägg av Judgecc »

Nej jag tycker den är sådär själv. Va väldigt intresserad av den innan. Men sen dess har jag varit i Belgien några gånger och ändrat preferenser lite. Tror jag har något recept jag pillade med efter infon.
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1515
Blev medlem: torsdag 2014-06-26 11:56
Ort: Alingsås

Re: [Sökes] Klon på Saison 1858

Inlägg av Judgecc »

Bild

Här är vad jag slängde ihop ifrån infon. Ta det med en nypa salt och ändra som du själv känner.. Allt är uträknat och nerskalat i effektivitet. Humlen är inte angivet i tider. Har valt lublin o saaz sent i koket pga av dess smak. Men troligen ska det vara mindre givor och säkert 20min på ena..
ocke80
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: måndag 2017-02-06 12:28

Re: [Sökes] Klon på Saison 1858

Inlägg av ocke80 »

Tackar, kan lägga upp receptet som blir av, sen lite bilder och såklart en recension! [emoji2]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skriv svar