Hej!
Ett tips på vart man kan köpa billiga ölfat är hos Can Direct http://candirect.de/. Både nya och begagnade.
Beställer man några stycket blir inte frakten så farlig den heller.
Om/när du har beställt från Can Direct, lägg en röst så har vi koll på hur bra de är.
Ölfat från Can Direct
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
- Fredrik Nivert
- SHBF - Bryggkursledare
Jag har handlat 19l- och 9l-fat vid tre olika tillfällen och det har alltid funkat bra.
Jag rekommenderar att man handlar via den tyskspråkiga delen av webbshopen eftersom att alla varor inte finns i de övriga språkversionerna, av någon outgrundlig anledning.
Man får nog räkna med att man får vad man betalar för. Vid något tillfälle har jag fått byta läckande säkerhetsventiler.
Ett stort plus är att man brukar få en burk karameller på köpet
Jag rekommenderar att man handlar via den tyskspråkiga delen av webbshopen eftersom att alla varor inte finns i de övriga språkversionerna, av någon outgrundlig anledning.
Man får nog räkna med att man får vad man betalar för. Vid något tillfälle har jag fått byta läckande säkerhetsventiler.
Ett stort plus är att man brukar få en burk karameller på köpet
Jag har handlat begagnade 9-litersfat och skicket på dem var i det närmaste som nytt. Dock tog det ganska lång tid (ca 14 dagar) mellan beställning och ankomst. Har för mig att priset för faten till slut hamnade på dryga 400:-/st. Ska du köpa nya 9-liters tror jag att de håller ungefär samma pris som Svante.
Jag köpte lite jäst också och där skickade de fel sort men det fixades snabbt och felleveransen fick jag behålla.
Jag fick ingen karamellburk, jag fick en chokladkaka och trodde att någon av de anställda hade tappat sitt lördagsgodis.
Jonas
Jag köpte lite jäst också och där skickade de fel sort men det fixades snabbt och felleveransen fick jag behålla.
Jag fick ingen karamellburk, jag fick en chokladkaka och trodde att någon av de anställda hade tappat sitt lördagsgodis.
Jonas
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"