Satte en päroncider idag men fick på tok för lite mängd på mina päron.
Någon som vet vilken päronjuice i matbutik som är opastöriserad?
Äppeljucie/must
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
- rick.lindqvist
- Vattenbehandlare

- Kontakt:
- Weinkeller
- Maltrostare

Re: Äppeljucie/must
Finns nog ingen, enklast är nog att skaffa mer päron. Glöm inte att komplettera med syra och eventuellt tanniner.
Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
Hmm, ämnesraden säger äpple och meddelandet säger päron. Varför inte en blandcider? 
Hursomhelst jag skulle snarare säga att det är _ännu_ enklare att rädda situationen med pastöriserad juice, men det besvarar inte heller din exakta fråga.
Hursomhelst jag skulle snarare säga att det är _ännu_ enklare att rädda situationen med pastöriserad juice, men det besvarar inte heller din exakta fråga.
- rick.lindqvist
- Vattenbehandlare

- Kontakt:
Nu har jag i alla fall satt några småsatser på några olika päronjuicer för att se om det jäser.
Ibland är det irriterande när man frågar efter en sak och andra antingen förutsätter att de vet bakgrunden eller ifrågasätter din anledning att ens fråga, Så jag tror både jag och Weinkeller var lite försiktiga kanske.
Men jag förstår verkligen inte (och svarar bara för att hjälpa till)...
I och med ditt senaste inlägg : Varför skulle det inte jäsa? Du blandar inte ihop pastörisering med kemiska konserveringsmedel möjligen?
Men jag förstår verkligen inte (och svarar bara för att hjälpa till)...
I och med ditt senaste inlägg : Varför skulle det inte jäsa? Du blandar inte ihop pastörisering med kemiska konserveringsmedel möjligen?
Trevligt att läsa att även andra experimenterar med det här med päron, plockade själv en stor sats (kolla http://fruktkartan.se för mera päron) för några dagar sedan (tackar http://arbetskladerna.se/ för att slippa klättra i vardagskläderna) som jag hoppas blir något.
Ehhhh???