Hjälp mig att få till ett rullande kok

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1515
Blev medlem: torsdag 2014-06-26 11:56
Ort: Alingsås

Re: Hjälp mig att få till ett rullande kok

Inlägg av Judgecc »

Hahahha va faaan.
Det där är fullständigt stormkok. Alldeles för aggressivt för min smak.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Användarens profilbild
kangarooster
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 76
Blev medlem: torsdag 2016-05-19 12:06
Ort: Stockholm

Re: Hjälp mig att få till ett rullande kok

Inlägg av kangarooster »

Det ser bättre ut på film :) Eller menade du youtubefilmen?
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1515
Blev medlem: torsdag 2014-06-26 11:56
Ort: Alingsås

Re: Hjälp mig att få till ett rullande kok

Inlägg av Judgecc »

Ja. Det där koket behöver ingen mer effekt

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk
Inlägg: 3035
Blev medlem: söndag 2012-06-03 21:30
Ort: Stockholm - Åkersberga

Re: Hjälp mig att få till ett rullande kok

Inlägg av Bee »

Judgecc skrev:Ja. Det där koket behöver ingen mer effekt

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
+1 på det
Det där är långt mycket mer än rullande kok.
Tänk sjudande vatten. En vertikal rörelse av vätska som välver ytan. Det är rullande kok.
Andreashaggstrom
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 259
Blev medlem: söndag 2014-02-09 21:55
Ort: Umeå

Re: Hjälp mig att få till ett rullande kok

Inlägg av Andreashaggstrom »

dropboxfilmen räcker gott och väl. youtubefilmen är onödigt kraftig. Jag hörde nyligen på brew strong att de pratade om nackdelarna med för kraftig kok. Så du behöver inte mer, det kan till och med vara dåligt.
Ärlans hembryggeri
Skriv svar