Avlopp finns indraget men inte el, men det är relativt lätt att koppla på om man nu önskar. Elskåpet är dock ett 16A vilket leder till att nån propp kan gå om man skulle köra för mycket tungt samtidigt.
Helst skulle jag köra med ett helautomatiskt bryggverk men det kräver 3 fas och endel kräm antar jag?(Kan ju dock skippa diska/tvätta när den går)
Men därför har jag funderat på att köra med 2 st http://shop.humle.se/utrustning/bryggni ... 8-l-55-gal för mäsk och kok samt gasolbrännare. Men är lite osäker på om de finns gasolbrännare som skulle klara av den storleken av gryta samt mängden gasol det skulle gå åt per bryggning.
Sedan funderar jag på bästa och mest ekonomiska sättet för kontrollerad kylning. En tanke jag hade var att bygga ett litet rum där jag får plats med ca 4 200L tankar och sätta in en luftvärmepump o ställa in den på ca 17 grader samt en fläkt som cirkulerar värmen.
Om jag ger er en budget på ~40k exkl moms för bryggverk+tillbehör samt för jäsning hur skulle ni tänka då? =)