Jag var helt säker på att det skulle vara tätt men tji fick jag när jag provade. Jag köpte 2st så jag kan kolla på fatet som står tom på jobb imorgon.
Nä jag har inte tagit av handtagen, det är bara en usel bildvinkel. Men det är nog svårt att lyfta ur fatet ur coolern om det är fullt, man behöver lirka förbi handtag och svetsen som är mitt på och det finns inte plats för att kunna greppa handtagen ordentligt. Det blir att man lyfter fatet i locket, det funkar när det är tomt men locket är alldeles för klent för det om fatet är fullt. Handtagen är däremot tillräckligt stabila för att hantera ett fyllt fat med.

Det är precis att det går förbi handtaget och det är lika snålt med svetsen mitt på.

När pluggen sitter på utsidan får man inte i fatet i Coolern så då skruvade jag den på insidan istället

Med pluggen på insidan blev det nästan slätt på utsidan, men det hjälper ju inte om det inte är tätt.
Det är ett mycket snyggt fat som är lättdiskat och helt utan skarvar invändigt, locket är stort så man kommer lätt åt invändigt. Silikonpackningen i locket är väl inte helt lyckad, locket är gängat så packningen biter rätt bra innan locket har tätat om man inte smörjer med armaturfett eller något annat bra joxs.
Om det är värt pengarna? Har ingen aning, jag köpte dom för att möjligen slippa svetsa tryckkärl. Tyvärr så visade det sig att det är väldigt tunn plåt och det inte går att trycksätta dom utan fara för ens liv. Får väl använda dom till något annat bara, för snygga är dom