Jag har under en period försökt mig på att bygga ett enkärls-bryggverk styrt av en STC1000 brew. Styrningen har funkat kanon men jag fick inte till någon bra maltpipa.
Efter en katastrof-bryggning igår, där jag skulle testa de senaste förändringarna i designen men som inte alls funkade som jag hade tänkt resulterade det hela i att jag i ren ilska avbröt bryggningen och kastade 10kg malt på komposten, så har jag nu bestämt mig för att bygga ett tvåkärls RIMS-verk.
Det hade dock varit trevligt om jag kunde återanvända den styrbox jag gjort men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt.
Tanken är som sagt att bygga ett RIMS-verk med två kärl, ett för mäskning och ett för kok. För att sköta mäskningen är planen att bygga en "RIMS tube".
Problemet blir att om jag vill låta min STC1000 sköta programmet så behöver denna hålla koll på maltbäddens temperatur. Men jag behöver ju även hålla koll på temperaturen precis efter RIMS-röret så att inte värmaren spottar ur sig vört med för hög temperatur.
Alltså: jag behöver mäta temperaturen på två ställen - i maltbädden och efter värmaren. Maltbäddens temperatur ska styra vart i programmet STC1000 ligger och temperaturen efter värmaren ska styra just värmaren.
Jag kanske är usel på att förklara men hoppas ni förstår
Kanske är det så att jag får skippa min STC1000 men det hade varit tråkigt
Skickat från min iPad med Tapatalk