Hallå!
Jag tänkte återigen ge mig på att brygga en klon på Yeti, denna gång med lakritspulver och en liten justering på maltnotan.
Anledningen till det är att jag har lite special B till övers, frågan är om det blir lite för mycket? Samt räcker det att lägga i lakritspulvret den sista minuten på koket eller så? Några övriga reflektioner?
Receptet ser ut som följer, för 12 l.
OG= 1.095
4.9kg Pale (81,5%)
210g Crystal 120L (3.5%)
150g Svartmalt (2,5%)
150g Chokladmalt (2,5%)
150g Rostat korn (2,5%)
150g Havreflingor (2,5%)
150g Rågflingor (2,5%)
150 Special B (2,5%)
@60: 30g Chinook ~40 IBU
@30: 15g Chinook
@15: 10g Centennial
@5: 10g Centennial
@1: 12g Lakritspulver
2 okt US-05
Imperial Stout, synpunkter?
Vill du ha tips och feedback på ditt recept? Har du en intressant idé du vill diskutera? Här är forumdelen för dig!
Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp
Hoppa till
- Föreningen SHBF
- ↳ Föreningen och dess aktiviteter - träffar, tävlingar, tidning etc
- ↳ SM 2023
- ↳ Tidigare SM
- ↳ SM 2020
- ↳ SM 2019
- ↳ SM 2018
- ↳ SM 2017
- ↳ SM 2016
- ↳ SM 2015
- ↳ SM 2014
- ↳ SM 2013
- ↳ SM 2012
- ↳ SM 2011
- ↳ SM 2010
- ↳ SM 2009
- ↳ SM 2008
- ↳ SM 2007
- ↳ Forumet
- ↳ Bryggarearkivet
- ↳ Regionala forum
- ↳ Blekinge
- ↳ Dalarna
- ↳ Gävleborg
- ↳ Göteborg
- ↳ Halland
- ↳ Jämtland
- ↳ Jönköpings län
- ↳ Kronoberg
- ↳ Norrland
- ↳ Närke-Västmanland
- ↳ Skaraborg
- ↳ Skåne
- ↳ Stockholm
- ↳ Södermanland
- ↳ Värmland
- ↳ Ångermanland med Höga kusten
- ↳ Östergötland
- ↳ Gotland
- ↳ Västernorrland
- Ölbryggning
- ↳ Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- ↳ BIAB
- ↳ Recepthjälp
- ↳ Klonrecept
- ↳ Bryggprogram
- ↳ Kultivering
- ↳ Utrustning, byggtips och mekande
- ↳ Braumeister
- ↳ Camurri
- ↳ Grainfather
- ↳ Bulldog och Coobra
- ↳ Brewtools
- ↳ Nybryggarhjälp
- ↳ Sveriges Bryggradio (2010-2013)
- Bryggerier, pubar, öl, annonser och annat
- ↳ Öl, bryggerier, vattenhål och bloggar
- ↳ Köpes, säljes, skänkes, efterfrågas och bytes
- ↳ YouTube-videor
- ↳ Allmänt snack
- ↳ Mjöd, Cider, Sahti och mer
