Posta en bild på eran hembryggda öl!
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: Posta en bild på eran hembryggda öl!
Kanske inte en bild på en öl men ändå....
-
dernebo
- RIMS-byggare

- Kontakt:
Tristan skrev:Kanske inte en bild på en öl men ändå....
Förklaring krävs.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har en bryggarbroder som utvecklar lite roliga programsnuttar som redovisas i realtid via ett webgränssnitt. just denna är en prototyp med en temp prob (oisolerad) där av svängningarna av rumstemp. samt en manick som loggar bubblandet i vattenlåset. på det kommer funktioner som larmgränser för hög och lågtemp, loggning av laggtid (tiden från pitsh till X antal bubblande per minut), kvitto när jäsningen är över på laggtid, totaltid, diff i temp, m.m..
när den är klar blir det två temp prober, en bubbelmätare, säkert en webkamera, styrning av larmgränser, och mail eller sms vid larm. allt via ett webgrenssnitt så man kan titta på allt när man är på jobbet.
när den är klar blir det två temp prober, en bubbelmätare, säkert en webkamera, styrning av larmgränser, och mail eller sms vid larm. allt via ett webgrenssnitt så man kan titta på allt när man är på jobbet.
Går det å få lite info/bilder om bubbelmätaren? 
Tack.
Tack.
-
dernebo
- RIMS-byggare

- Kontakt:
Sånt här älskar jag!
Bilder och mer info.
Grillat korv med småttingarna i det fina vintervädret, lageröl, pilsnermalt och lite munich.
The road goes on forever and the party never ends .
En ipa som skulle vart en dipa men fick dåligt utbyte. Massa Nelson och mosaik. 
Skickat från min D6503 via Tapatalk

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Ett försök på något liknande en "Bishops finger". 15 dagar sedan den bryggdes, gelatin och kallkrasch gör underverk ibland.
-
Jonas Johnsson
- RIMS-byggare

Drake skrev:Ett försök på något liknande en "Bishops finger". 15 dagar sedan den bryggdes, gelatin och kallkrasch gör underverk ibland.
Snögg!

Länge sedan jag postade något nu känns det som.
Här är en IPA, med extrema toner dill från torrhumlingen. Det var inte meningen att Sorachi Ace skulle ta över så här mycket. Gillar varken dill eller kräftor speciellt mycket.

Här har vi en Honey Nut Brown Ale, lite sådär London-style. Svag och lite trist. Nästa gång blir det Amerikansk Brown Ale igen (Janets Brown, brygg en variant om du inte gjort det innan).
Båda dessa bryggdes med s-04 och för min del var det nog spiken i kistan för den jästen.
Jag kallar den Berliner grapefruit, en Berliner weisse torrhumlad med amarillo och färgad med rödbeta. Kan inte rekommendera någon att färga med rödbeta om man inte gillar just den smaken, slår verkligen igenom. Kul färg ändå, och helt klart drickbar.
Min sida: http://alnemar.com
Min sida: http://alnemar.com
Jag spammar.
Här har vi en 'Saison'. Inte så bra skum som ni ser, nyupphälld, ta fram telefon, skum borta. Detta är en variant på ett basic saisonrecept. Hällde i ca 200g passionsfruktmos whirlpool och sen ca 300-400 g av samma mos de sista 5 dagarna i jäshinken. Moset jag ville testa var det som finns att köpa på ICA i form av "Smoothie booster", ca 34:-/200g. Moset i sig när man smakar det har extrem potential, riktigt "passionigt" och surt.
Ganska kass resultat måste jag säga, rätt tradig smak, en hint av passionsarom precis när man häller upp/öppnar. Smaken än tristare. Skyller på jästvalet dock: T-58 (bryggnöden har ingen jästvalfrihet)

Här har vi en 'Saison'. Inte så bra skum som ni ser, nyupphälld, ta fram telefon, skum borta. Detta är en variant på ett basic saisonrecept. Hällde i ca 200g passionsfruktmos whirlpool och sen ca 300-400 g av samma mos de sista 5 dagarna i jäshinken. Moset jag ville testa var det som finns att köpa på ICA i form av "Smoothie booster", ca 34:-/200g. Moset i sig när man smakar det har extrem potential, riktigt "passionigt" och surt.
Ganska kass resultat måste jag säga, rätt tradig smak, en hint av passionsarom precis när man häller upp/öppnar. Smaken än tristare. Skyller på jästvalet dock: T-58 (bryggnöden har ingen jästvalfrihet)

En Berliner Weisse med hallon. Lite lite tunn och tråkig i smaken men trevlig att titta på iaf.
- Patersbier
- Vattenbehandlare

Böhmisk pilsner.