Fattigmans e-kolv?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Fattigmans e-kolv?
Jag köpte en 2000 ml e-kolv för länge sen men har insett att den är för liten. Känns onödigt att köpa en 5000 ml också (för låg w.a.f. för att kunna motiveras!). Söker tips på billiga kärl, minst tre liter som går att köra en magnetloppa i. Plan botten, lätt att rengöra osv. Någon som har några tips?
Re: Fattigmans e-kolv?
En del har lyckats med den här: http://shop.humle.se/utrustning/jasning ... iter-bygel
Jag fick det inte att lira och har testat de flesta blomvasar och annat man kan tänka sig. Köpte en e-kolv till slut fast borde köpt 5l istället för 3l jag också...
Jag fick det inte att lira och har testat de flesta blomvasar och annat man kan tänka sig. Köpte en e-kolv till slut fast borde köpt 5l istället för 3l jag också...
Bra tips! Jag har några olika långa loppor att testa med, kanske blir ett köp.
Upprepad tråd tror jag? Finns också en IKEA karaff som andra använt. Eller en burk... +1 på 5L Glasdamejeanne. Jag har kört det som komplement. Botten är lite välvd men en av mina omrörare är en datorfläkt med distanser fast utan en större yta, så den går liksom in lite under i välvningen. Vet inte om det är nödvändigt men det funkar hjälpligt för mig iaf.
Skapade en tråd om fynd på Ikea förut, när jag själv var ute efter en för min omrörare.