Mitt senaste inköp, posta en bild!
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Mitt senaste inköp, posta en bild!
Det fäster iallafall och trycket är inte särskilt högt då det bara är ett rör med en klämma på slangen i andra änden.
Jag kan återkomma om det läcker vid nästa bryggning. Då får jag skippa snabbkopplingen och fästa slangen direkt på röret istället.
Jag kan återkomma om det läcker vid nästa bryggning. Då får jag skippa snabbkopplingen och fästa slangen direkt på röret istället.
Nja, tror nog att det blir tätt ändå, det fixar o-ringarna. Jag var inte ute efter att ifrågasätta konstruktionen i fråga. Mer nyfiken på om det verkligen finns de som klarar högt tryck.
Drake skrev:Nja, tror nog att det blir tätt ändå, det fixar o-ringarna. Jag var inte ute efter att ifrågasätta konstruktionen i fråga. Mer nyfiken på om det verkligen finns de som klarar högt tryck.
Här finner du info om vilka tryck som JG's koppling Superseal x Superseal klarar vid olika temperaturer: (Expandera Technical Specification)
http://www.johnguest.com/product/supers ... superseal/
Den där tabellen gäller enbart deras speedfitkopplingar. Alltså de som är gjorda för plastslang och mjuka metallrör, inte för supersealkopplingarna.
Det här är mitt senaste inköp.
Testade den igår, och den verkar funka ok.
Testade den igår, och den verkar funka ok.
Perlick 650SS, finfina grejer!
En Grundtal-hylla från Ikea får agera droppbricka så länge, tanken är att det ska bli ett tapptorn så småningom.
En Grundtal-hylla från Ikea får agera droppbricka så länge, tanken är att det ska bli ett tapptorn så småningom.
@drake. Kul att du är nöjd med kranarna. Har 2st liggandes till ett tapptorn. Blir att bygga det närsomhelst nu, legat i 3månader..
Funkar flödes ställaren bra? Har du kört med sytråd?
Funkar flödes ställaren bra? Har du kört med sytråd?
Har slängt ut sytråden. Som jag förstår det så ska det inte behövas med dessa kranar. Håller på att snabbkolsyra en Patersbier nu så jag vet inte riktigt ännu om det kommer att funka. Men flödesbegränsaren verkar bra och lätt att finjustera så jag har goda förhoppningar.
Grymt bra kvalitet i alla fall. Ett riktigt precisionsjobb!
Grymt bra kvalitet i alla fall. Ett riktigt precisionsjobb!
Låter bra.
Ojdå. Här formligen flyger det pengar. @drake. Ruvar du på skatten nattetid?
(Typiskt Drak beteende har jag hört)
(Typiskt Drak beteende har jag hört)
Joru, här flyger stålarna så nu blir det blodpudding några veckor.
Fast snart är jag klar med min uppgradering.
Iofs så var jag ute hos Humle och kollade in en BM idag, allt blev så mycket roligare när jag kom på att min monsterkylare och deras stora doppvärmare går ner i den.
Förresten så kan jag berätta att King Cobran kylde en batch ner till lagerremp (12) på runt 6 minuter idag.
Fast snart är jag klar med min uppgradering.
Iofs så var jag ute hos Humle och kollade in en BM idag, allt blev så mycket roligare när jag kom på att min monsterkylare och deras stora doppvärmare går ner i den.
Förresten så kan jag berätta att King Cobran kylde en batch ner till lagerremp (12) på runt 6 minuter idag.
Blodpudding som e så gött.
Klart du ska ha en Braumeister.
Passar king coobran i Bm. Måste ut och mäta detta någon dag. Trodde jag icke. Bm20 lr 50?
Passar king coobran i Bm. Måste ut och mäta detta någon dag. Trodde jag icke. Bm20 lr 50?
Blodpudding, och ärtsoppa är billig och nyttig mat, risgrynsgröt är enkelt att laga till, det är klart du skall ha en BM.
The road goes on forever and the party never ends .
Judgecc skrev:Blodpudding som e så gött.
Enligt mitt ögonmått så borde det funka. Får kolla upp det noggrannare.