För att cirkulera har jag köpt en liten solar pump, jag har test kört en bryggning utan stc-1000 där jag använde en insats sil från MaltMagnus, fungerade prima men jag behöver få till någon ställning när jag skall laka det sista. Har inte bestämt mig till 100% om jag skall köra med en insats sil eller bygga någon annan form av malt pipa, idéer emotses tacksamt
Har testat att värma upp till mash-in (67 grader) med stc-1000brew idag med tempgivaren pressad mellan grytans botten och den fjädrande termostaten /överhettningsskyddet nu ikväll och det diffar på 1 grad, när stc-1000 visar 67 visar två andra termometrar 66 grader när jag mäter vatten temperaturen.
Lite bilder

STC värmer vattnet till mash-in (67 grader) för koll mot andra termometrar

STC temporärt monterad, framöver när allt är intrimmat skall den monteras i grytan

Klämde slangen mellan locket under mäskning, delar för att bygga en bättre lösning är beställda.

Klar skillnad när vörten cirkulerats under mäskning

Behöver fixa en smidigare lösning om det skall gå att bryggas på egen hand.

Uppvärmning till kok.
Nästa steg är att bygga en ny lösning för cirkulation under mäskning samt att göra fler temperatur tester för att se om det är möjligt att köra med givaren på det sätt jag gör idag. Har köpt temp givare av thermowell modell (hittade en länk här på forumet) för stc-1000 men kan man slippa borra i grytan är det ju bra.
Fortsättning följer.