Bygga kegerator av party cooler
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Bygga kegerator av party cooler
Hej någon som byggt en kegerator av en Party Cooler?
- Pilsnerkokaren
- Maltrostare

Re: Bygga kegerator av party cooler
Jag köpte vad som behövdes i våras efter att jag förberett coolern inför brygg-SM (ja vi sågs och du såg hur jag hade gjort) Coolern är lite för låg för att det ska bli en bra kegerator.
Det skulle bli världens fräckaste med tapptorn i plexi, tappkran i PC och med genomskinlig sytråd som skulle ligga synlig i tapptornet tillsammans med is och med spillbricka också i PC.
Men sen tappade jag intresset, dricker inte öl på det sättet, det är så lätt att hämta några flaskor från förrådet när kylen börjar bli tom. Kanske en dag så bygger jag klart, det är knappt mer än några timmar för att bli klar.
Det skulle bli världens fräckaste med tapptorn i plexi, tappkran i PC och med genomskinlig sytråd som skulle ligga synlig i tapptornet tillsammans med is och med spillbricka också i PC.
Men sen tappade jag intresset, dricker inte öl på det sättet, det är så lätt att hämta några flaskor från förrådet när kylen börjar bli tom. Kanske en dag så bygger jag klart, det är knappt mer än några timmar för att bli klar.
Ja, vi gjorde det. Här är en ganska dålig bild på den:
https://www.facebook.com/bondensbutik/p ... =1&theater
https://www.facebook.com/bondensbutik/p ... =1&theater
- Pilsnerkokaren
- Maltrostare

Snyggt!!!!
Snyggt!
Har du höjt den eller ligger locket på coolern?
Om du höjt den, hur mycket?
Har du höjt den eller ligger locket på coolern?
Om du höjt den, hur mycket?
Jag gjorde ett svep i rostfritt som jag isolerade och det är höjningen. Höjden får man avpassa till vilken keg man använder i fatkylen - jag kör med doliums 30l-keggar. Se till att få nog höjd för kopplingarna också!