Provningar & Masterclasses?

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Provningar & Masterclasses?

Inlägg av Falkens »

Jag noterar att är något man erbjuder på Stockholm Beer & Whisky Festival och undrar om det inte finns någon / några i föreningen som kan hålla sådana?

Så här står det på deras hemsida
På Stockholm Beer & Whisky Festival och Taste Experience, erbjuds ett mycket stort och exklusivt antal skolor och provningar. Alla ca 1 timme långa. Ta tillfället i akt och fördjupa dina kunskaper under ledning av några av landets och världens absolut ledande dryckesexperter.

Finns det inte någon eller några som har den kunskapen bland medlemmarna så man kanske skulle kunna skapa något liknade i SHBF´s regi?
// Jonas
Ölamatören
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: Provningar & Masterclasses?

Inlägg av Ölamatören »

Du har säkerligen ett hundratal (eller fler) medlemmar som kan hålla en provning som håller minst samma klass som de på SWBF. De flesta masterclasses är inte mer avancerade än en standard ölprovning. De som blir mest utmärkande med de olika "masterclasses" på SBWF är att oftast är det en representant från Bryggeriet/tillverkaren/importören som håller i provningen så man kan ställa frågor om just det bryggeriet på ett annat sätt än på en "vanlig" provning...
Användarens profilbild
Brewsnail
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare

Inlägg av Brewsnail »

Ja, det borde finnas rätt många som kan hålla i mer avancerade ölprovningar.

Den senaste jag arrangerade handlade om vattenprofiler.
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Falkens »

Brewsnail skrev:Ja, det borde finnas rätt många som kan hålla i mer avancerade ölprovningar.

Den senaste jag arrangerade handlade om vattenprofiler.
Jag det är ju sådana saker som jag vill att styrelsen eller SHBF ska fånga upp och sen kanske omsätta det i en kurs etc.
// Jonas
Skriv svar