Ni som har cornelisfat anpassar ni bryggden efter fatets storlek eller brygger ni max i grainfather?
Tänkte om man skulle köpa ett 9 liters fat och fylla också
Grainfather och cornelisfat
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Re: Grainfather och cornelisfat
Jag anpassar mig men jag tycker 9 litersbatch är för liten för grainfathern.
Så senast så gjorde jag en 19 litersbatch som delades upp i två jäskärl och testade två olika jästsorter.
Så senast så gjorde jag en 19 litersbatch som delades upp i två jäskärl och testade två olika jästsorter.
Re: Grainfather och cornelisfat
*dubbelpost*
