Grainfather och cornelisfat

Här kan man diskutera Grainfather. http://www.grainfather.com/

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Engan
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 188
Blev medlem: söndag 2013-11-24 12:51

Grainfather och cornelisfat

Inlägg av Engan »

Ni som har cornelisfat anpassar ni bryggden efter fatets storlek eller brygger ni max i grainfather?
Tänkte om man skulle köpa ett 9 liters fat och fylla också
patryt
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 111
Blev medlem: tisdag 2014-07-15 18:01

Re: Grainfather och cornelisfat

Inlägg av patryt »

Jag anpassar mig men jag tycker 9 litersbatch är för liten för grainfathern.
Så senast så gjorde jag en 19 litersbatch som delades upp i två jäskärl och testade två olika jästsorter.
patryt
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 111
Blev medlem: tisdag 2014-07-15 18:01

Re: Grainfather och cornelisfat

Inlägg av patryt »

*dubbelpost*
Skriv svar