Weld-B-Gone

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Drake
Bryggmästare
Bryggmästare

Weld-B-Gone

Inlägg av Drake »

Jag blir inte riktigt klok på hur den ska monteras! En del sätter rörmuffen inåt och andra tvärtom. Vad är för och nackdelarna och hur ska den egentligen sitta? Var ska packningen vara till exempel, på in eller utsidan?
På min Biltemagryta gav jag upp och monterade kulkoppling, bricka och packning direkt på skarvröret med muttern på insidan. Det blev tätt och stabilt men det blev ju nästan ingen gänga kvar för muffen. Köpte därför det extra långa skarvröret för att få på en muff men den hade ju en så lång ogängad del på mitten att man hade behövt ett antal brickor för att få det tätt! :?:

Jag har byggt allt ifrån hus, förstärkare, motorer och till och med en AC Cobra men det här går jag fan bet på! Hur kan en liten j-la rörbit ställa till så mycket huvudbry? :twisted:
Har god lust att ta fram tigsvetsen och loppa dit kranen men är rädd för att förstöra min fina kittel. Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av att svetsa i tunt rostfritt.
Någon i Stockholm som är bra på att tigsvetsa i rostfritt som har lust att komma hit och dra fast den? Jag bjuder på bira!
Glugg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Weld-B-Gone

Inlägg av Glugg »

Läser ikapp lite och väcker upp en gammal tråd för sakens skull...

Verkar som du inte fick svar. Löste du det Drake?

Jag har ingen praktisk erfarenhet men jag trodde weld b gone kom med två o-ringar/packningar?

http://youtu.be/r_w74p8LFEM
antar att den visar en weld b gone eller är din annorlunda? Förutsätter att den visar rätt vilken ordning de ska sitta (och underförstått att grytan är mellan de två packningarna)

alt. denna film med gryta.

http://youtu.be/86NGxfyG4zA

Säkert för sent för dig men kanske hjälper någon eller så kan du ju förklara hur du gjorde till slut och vad problemet eg var
Drake
Bryggmästare
Bryggmästare

Re: Weld-B-Gone

Inlägg av Drake »

Jag minns faktiskt inte hur jag gjorde, och den är såld nu. Men jag tror inte att den såg ut som på filmen, det fanns helt enkelt inte plats för dubbla o-ringar och muttrar om jag minns rätt. Fick kanske ett måndagsexemplar?
Glugg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Glugg »

okej. ja jag tänkte efteråt att det nog var del av allt det där i din säljannons. Då får väl nästa person som har problem förklara... :)
Drake
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Drake »

Tror och hoppas inte att han får något problem. Jag fick ju till det på något sätt och det höll tätt hela tiden jag använde den.
Skriv svar