Tilltalas av tanken att enkelt kunna fylla upp två PET flasker med öl om jag skall bort på fest eftersom jag lagrar på Corneliusfat. Det borde även gå att rengöra ölslang/sytråd med en kolsyrad petflaska tänkte jag. Någon som provat denna koppling?
Återkommer med recension när mina anlänt. Köpte två stycken från Australien.
Jag har en som jag kolsyrar vatten i 2l-petflaska med. Även någon slatt öl som inte fått plats i fat har kolsyrats på detta sätt med gott resultat. En gedigen och tung pjäs som kommer hålla länge. Önskar jag hade köpt två eller att det fanns större pet-flaskor den passade på =)
Smidig lite grej! Men det kan ju inte gå att fylla på en petflaska med öl från ett corneliusfat eftersom luften i flaskan inte kommer ut. Borde ju skrynkla ihop fladkan helt platt för att få in ölen och det är ju lite svårt. Den fungerar väl endast att kolsyra dryck som finns i petflaska?!
Lindh skrev:Jag har en som jag kolsyrar vatten i 2l-petflaska med. Även någon slatt öl som inte fått plats i fat har kolsyrats på detta sätt med gott resultat. En gedigen och tung pjäs som kommer hålla länge. Önskar jag hade köpt två eller att det fanns större pet-flaskor den passade på =)
Idag kom dom. Kolsyrade upp en 50 cl PET till 2 bar, och kopplade sedan in kopplingen till sytråden. Trycket räckte gott och väl till att rengöra 2 meter sytråd. Har ej provat att motrycksfylla en PET med öl. Skall testa med 1,5 liters PET imorgon.
Rekommenderas varmt!
Med vänlig hälsning, Pontus