Beersmith
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
-
HåkanBråkan
- Torrhumlare

Beersmith
Vad skiljer på Beersmith för PC och den som är för Ipad, tappar man många funktioner på den för Ipad
Re: Beersmith
Ja. Så många funktioner att jag vill säga att appen inte är användbar förutom som komplement. Köp programmet till PC ( tror nyckel är billigast via MM eller humlegården istället för direkt konstigt nog). Sedan kan du komplettera med appen ifall du vill småfixa på språng.
Jag håller med. Datorversionen går att brygga med, ipad/iphoneversionen är mer som lattjo eller för att ta med sig recept till bryggeriet. Den känns inte konplett.
Samma här. Mobilversionen har smidiga recept-timers för precis de recepten du skapat på datorn vilket är rätt smidigt. Sen några verktyg och kalkylatorer samlade på ett ställe, men dom finns ju lite överallt ändå i för sig.
iBrewmaster är nog det bästa programmet för iPad, som i sin tur inte finns till PC. Finns till Mac dock.
Helt ok program med Dropbox-sync och annat, men i längden är det rätt jobbigt att behöva göra allt från en platta.
Beersmith till PC är dock bättre.
Helt ok program med Dropbox-sync och annat, men i längden är det rätt jobbigt att behöva göra allt från en platta.
Beersmith till PC är dock bättre.
In caelum cerevisiae est nullum, Itaque hic bibemus illum
-
HåkanBråkan
- Torrhumlare

Tack för svaren blir nog att skaffa sig Beersmith och hoppas att det inte är alltför krångligt
Det är en del inställningar men googla lite för att hitta tips och trix så kommer det att fungera bra...HåkanBråkan skrev:Tack för svaren blir nog att skaffa sig Beersmith och hoppas att det inte är alltför krångligt
// Jonas
Kan säga att Beersmith för pc är bland den bästa leksaken jag köpt.
Du använder pc versioner för att göra receptet riktigt och mobilversionen med hjälp av cloud funktionen att skriva in bryggdata och hålla koll på tiden.
Samt att mobilversionen kan vara bra att ha när något slår dig ute. Då kan du skissa ett recept och sen finslipa det med rätt malt när du sätter dig vid pc'n.
Bägge används flitigt av mig, men köp först till PC. Du lär inte ångra dig.
Du använder pc versioner för att göra receptet riktigt och mobilversionen med hjälp av cloud funktionen att skriva in bryggdata och hålla koll på tiden.
Samt att mobilversionen kan vara bra att ha när något slår dig ute. Då kan du skissa ett recept och sen finslipa det med rätt malt när du sätter dig vid pc'n.
Bägge används flitigt av mig, men köp först till PC. Du lär inte ångra dig.