rostfritt-tätningslist-klister?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
rostfritt-tätningslist-klister?
hej
behöver ett vettigt klister till att klistra fast en tätningslist till det rostfria locket. Köpt en camurri jästank som det förvisso stod att man inte skulle sänka ner locket i pwb för att den skulle lossna, men jag tänkte att den behöver ju bli ren ändå, så den har varit sin vända i pwb. Nu är tätlisten som en sladdrig ål och separerad från locket, har fiskat upp den ur vörten en gång redan... =(
Vad säger ni? vettigt klister, ska alltså funka för livsmedel då också. Silikonlim gissar jag. Någon som kan rekommendera något?
mvh
Karl
behöver ett vettigt klister till att klistra fast en tätningslist till det rostfria locket. Köpt en camurri jästank som det förvisso stod att man inte skulle sänka ner locket i pwb för att den skulle lossna, men jag tänkte att den behöver ju bli ren ändå, så den har varit sin vända i pwb. Nu är tätlisten som en sladdrig ål och separerad från locket, har fiskat upp den ur vörten en gång redan... =(
Vad säger ni? vettigt klister, ska alltså funka för livsmedel då också. Silikonlim gissar jag. Någon som kan rekommendera något?
mvh
Karl
-
lill_lidas
- Helmaltsbryggare

Re: rostfritt-tätningslist-klister?
Den här kanske
http://m.clasohlson.com/se/Glassilikon-Casco/34-9335
Skickat från min iPhone med Tapatalk
http://m.clasohlson.com/se/Glassilikon-Casco/34-9335
Kanske. Men tydligen inte livsmedelsgodkänt. å det vill jag ha.
Glassilikon = akvariesilikon… Borde väl fungera utmärkt?
Njet.
classe avråder själva ifrån det om man läser neråt.
classe avråder själva ifrån det om man läser neråt.
jag hittar den här.
http://www.illbruck.com/se_SE/products/GS202
som ioförsig är för akvarie MEN den är livsmedelsgodkänd, iallafall i landet som gav oss reiheitsgebot (fastän förvisso de har marginellt med varandra att göra). Återförsäljare i tyskland är det enda jag hittar.
http://www.illbruck.com/se_SE/products/GS202
som ioförsig är för akvarie MEN den är livsmedelsgodkänd, iallafall i landet som gav oss reiheitsgebot (fastän förvisso de har marginellt med varandra att göra). Återförsäljare i tyskland är det enda jag hittar.
-
lill_lidas
- Helmaltsbryggare

Så länge locket inte är i kontakt med vörten och bara ska täta så är det lurre!
förvisso.
Kan man lita på det? Tänkte en stund så också, men sen vart jag tveksam.
Kan man lita på det? Tänkte en stund så också, men sen vart jag tveksam.
-
lill_lidas
- Helmaltsbryggare

Jag skulle lägga min slant på att det är ok, så länge det inte är kontakt. klarar fiskar det, så lär nog det duga till ditt lock!
- assistredo
- Maltrostare

Det är klart att du kan använda glassilikon! Helt ofarligt jämfört med all annan skit du får i dej kontinuerligt genom att vistas i en urban miljö. Under härdningen avger den mindre mängder ättiksyra som kan verka irriterande i sig men är naturligt förekommande och önskvärt i många livsmedel. I övrigt helt olöslig i vatten i härdat tillstånd och motstår flera hundra grader i temp.
Björn Petersson
Den där gränsen är det inte ofta en tänker på.assistredo skrev:Helt ofarligt jämfört med all annan skit du får i dej kontinuerligt genom att vistas i en urban miljö.
Allt till ölen ska vara sterilt annars är det äckligt, men tangentbordet får se ut som skit, typ
Däremot sådant som påverkar ölen markant negativt är ju inte kul så klart.